Hoe is het mogelijk een andere tabel (met foto's en titels) op te vragen op dezelfde webpagina met PHP?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

met een include kan je een pagina inladen naast de pagina die je al hebt:

include 'map/bestand.php';
//quotjes even goed zetten, goeievraag zet deze om..
?>
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan onder andere met file_get_contents:

$tabel = file_get_contents('tabel.php');
echo $tabel;

Of met HTML:

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. PHP is serverside scripting. Met andere woorden, PHP bouwt een (deel van een) pagina op en stuurt deze naar de browser. Op een deel van een pagina te updaten met een nieuwe tabel, moet je Javascript gebruiken. Als je zoekt naar AJAX (zo heet de techniek) tutorials, kom je veel over dit soort dingen tegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt er helemaal vanaf wat je bedoelt met "een tabel opvragen op dezelfde webpagina".

Je zult waarschijnlijk heel wat nuttigere antwoorden krijgen als je meer informatie verschaft, zoals:

- Waar staat de tabel nu? (in hetzelfde PHP-bestand, in een ander PHP-bestand, in een los HTML-bestand, op een andere server...)
- Is het een dynamische tabel, of is hij éénmalig geschreven en verandert daarna niet meer?
- Moet de kopie identiek zijn? In het geval van een dynamisch gegenereerde tabel, moet de kopie ook dynamisch gegenereerd worden?
- Waar moet de kopie van de tabel komen te staan?
- Wanneer moet de kopie ingevoegd of bijgewerkt worden? Eénmalig, of iedere keer dat de pagina opgevraagd wordt, of alleen als een bepaalde actie op de pagina wordt uitgevoerd?

Het is allemaal wel mogelijk, maar naar gelang jouw situatie zal de aanpak compleet verschillend zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- Waar staat de tabel nu? (in hetzelfde PHP-bestand, in een ander PHP-bestand, in een los HTML-bestand, op een andere server…)
De tabel staat nu in hetzelfde PHP-bestand al ben ik van plan het in een ander php-bestand te zetten
- Is het een dynamische tabel, of is hij éénmalig geschreven en verandert daarna niet meer?
het is een dynamische tabel, d.w.z. titels, foto's veranderen.
- Moet de kopie identiek zijn? In het geval van een dynamisch gegenereerde tabel, moet de kopie ook dynamisch gegenereerd worden?
De kopie moet qua vorm en indeling identiek zijn, de inhoud moet veranderen. - Waar moet de kopie van de tabel komen te staan?
De kopie van de tabel moet op de plek komen te staan waar eerst de vorige tabel stond (zie vorige vraag) - Wanneer moet de kopie ingevoegd of bijgewerkt worden? Eénmalig, of iedere keer dat de pagina opgevraagd wordt, of alleen als een bepaalde actie op de pagina wordt uitgevoerd?
Deze kopie moet ingevoegd worden zodra men op een onderdeel (foto/titel) klikt, dan moet er een gehele nieuwe tabel komen met wel dezelfde functie, alleen dus een andere inhoud.