Hoe groot zou je een afbeelding (grootte 500x500) kunnen uitprinten zonder dat de afbeelding 'lelijk' wordt?

Hoe ik ook zoek, ik krijg niets groter gevonden dan 500x500. Hoe groot zou ik dit uit kunnen printen (fotopapier)? Ik ben bang dat het met deze resolutie hopeloos wordt, maar ik ben niet heel erg thuis hierin.

Alvast bedankt =)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je al geprobeerd op Google te zoeken naar soortgelijke afbeeldingen?
1 ga naar Google
2 kies afbeeldingen
-in de zoekbalk verschijnt nu een foto-toestelletje
waarmee je je bestaande foto kan uploaden.
Google zoekt dan afbeeldingen die er op lijken. Heb ik erg vaak werkstukken van mijn kinderen mee gered,
die om de een of andere reden altijd komen met minifoto’s.

Antwoorden (2)

150 dpi is de minimale resolutie voor een fotoafdruk. Daarmee wordt een afbeelding van 500x500 iets groter dan 8x8 cm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je al geprobeerd op Google te zoeken naar soortgelijke afbeeldingen?
1 ga naar Google
2 kies afbeeldingen
-in de zoekbalk verschijnt nu een foto-toestelletje
waarmee je je bestaande foto kan uploaden.
Google zoekt dan afbeeldingen die er op lijken. Heb ik erg vaak werkstukken van mijn kinderen mee gered,
die om de een of andere reden altijd komen met minifoto's.
Staar je niet teveel blind op 'het aantal dpi'. Vergelijk even met welke resolutie een menselijk oog kan onderscheiden. Dan kan je concluderen dat bij die foto het verschil te zien is van zodra de foto groter wordt dan 5 cm op 5 cm. Maar of dat meteen een ramp wordt? Dat denk ik niet, dus best misschien eens proberen en zelf kijken.