Waar kan ik XAMPP 64-bits vandaan downloaden?

Ik heb net een nieuwe laptop met 64-bits windows 7 erop en kan geen geschikte XAMPP-versie vinden; de apache- en sql-servers willen niet starten maar blijven hangen in 'starting'. Ik heb al van alles geprobeerd...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dit komt niet door de 32 bits versie, dit komt doordat poort 80 bezet is. sommige populaire applicaties zoals skype gebruiken deze poort en die zal je eerst moeten afsluiten voordat je het aanzet.

Toegevoegd na 48 seconden:
Je kunt apache en sql ook op een andere poort laten draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hai.. ik denk dat je daar wel eens gelijk in kunt hebben... Het rare was namelijk dat ik eerst een installatie had gedaan waarbij het wel werkte en toen in ene niet meer, na een herstart van windows. Kennelijk heeft ie zelf nog iets anders opgestart, zoals Skype. Ik heb deze laptop NET, dus ik heb ook nog niet helemaal in de gaten wat ie allemaal doet bij het opstarten.
maarrruuhh.. HOE wijs ik voor apache en sql andere poorten toe??? in welk ini-file doe ik dat???

Andere antwoorden (2)

Voor XAMPP is voor zover ik weet geen 64bit versie beschikbar. Wat je kunt proberen is los apache, php en sql installeren, die hebben wel een 64bit versie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De 32 bit versie moet gewoon goed werken op een 64bit machine hoor, er is du iets anders aan de hand.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens, misschien kan je beter kiezen voor WAMP

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier nog een handleiding van iemand die xamp wel aan de praat heeft op W7 64bit

Getting XAMPP to work on Windows 7 (64-bit)
Posted by pmccartney on June 20, 2011 at 7:27am
XAMPP will work on Windows 7 (64-bit), because that's what I use. Here are the steps to install it:

1. Download the ZIP file instead of the the EXE file, and save it to your "Downloads" folder.

2. Using 7-zip, or WinRAR, or WinZip, or whatever compression tool you prefer, right-click on the xampp-win32-1.7.x.zip file and select "Extract here" it doesn't matter where you downloaded the ZIP file to, it will create a new folder called "xampp" and extract all contents within it.

3. After extracting the ZIP file, move the newly created "xampp" folder from "Downloads" to "C:\"
Note: It MUST be in a top-level directory such as "C:\", NOT within another folder such as "C:\Program Files (x86)."

4. Next, go to "Start > Control Panel > User Accounts," and turn off the User Account Control (UAC). This will cause problems if left turned on. If you aren't familiar with how to do this, there are plenty of tutorials on the web to show you how.

5. Now, navigate to "C:\xampp" and right-click "xampp-control.exe" and in the dialog pop up select: "Send to > Desktop (create shortcut)"

6. Double-click on the new XAMPP Control Desktop shortcut which opens up the XAMPP Control Panel Application. There you will see a column of "Start" buttons, select the one for MySQL and the one for Apache... you should now see a green "Running" indicator.

7. Open up your Web Browser, and type in http://localhost in which you should be presented with the XAMPP splash screen... Success!!!