Waar kan ik mensen vinden om mee samen een game te maken?

Ik heb jaren gestudeerd om het 3d animatie programma Blender om te gaan, en ik ben nu op een punt aangekomen dat ik een game wil gaan maken. Nu heb een programmeur daarvoor nodig, waarmee we samen geld kunnen gaan opbrengen met het maken van een game.

Waar vind ik zo iemand?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Advertentie plaatsen in de krant bijvoorbeeld, of in een krantje van een universiteit/HBO school, waar ze programmeuropleidingen hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerlijk gezegd is voor het maken van een game iets meer nodig dan 3D-animaties van Blender. Je hebt iemand nodig die low-level GPU kan programmeren, zodat je dynamische grafische omgevingen kan renderen.

Ik ken wel wat mensen die dat kunnen, maar die hebben allemaal al een baan. De kans dat je zo iemand vindt die zin heeft om in deze economische tijden een risicovol project aan te gaan zonder startkapitaal is nihil.

In ieder geval ben ik het wel met de vorige vraagsteller eens. Ik denk echter dat je wel een universitair informaticus nodig hebt. Op het HBO wordt de wiskunde achter 3D-graphics vaak onvoldoende behandeld.