kan ik zelf een QR-code maken?

ik wil mijn eigen QR-code maken, en dan zo dat ik zelf de positie van de blokjes kan kiezen. kan dat? en eventueel ook zelf nog een bericht eronder zetten. weet iemand hoe ik dit gratis kan doen? ik denk dat het niet kan, maar hoop stiekem toch dat iemand dit weet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je eigenlijk? Kijk, een code is een regel die voorschrijft hoe je via een berekening van de blokjes naar de tekst komt.
Die code is een vast gegeven, maar als jij een andere code bedenkt, is dat natuurlijk prima, maar zullen de andere apparaten die niet kunnen lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat klopt niet wat je zegt,
kijk maar: http://www.grafikennis.nl/innovatie/qr-code-art

Antwoorden (2)

Ja, dat kan o.a. op www.qrcode.kaywa.com.
Je kunt echter niet zelf bepalen waar de blokjes staan, dat maakt de code onleesbaar/er komt iets anders te staan dan je wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen kan een eigen QR-code maken. Alleen zelf de blokjes aanpassen in een bepaalde vorm gaat niet. Anders heb je kans op onduidelijkheid en dubbele codes.

http://qrcode.kaywa.com/