Hoe dit flash probleem oplossen?

Ik heb een school project dat volgend week af moet zijn, maar ik kom in flash veel problemen tegen!

- Ik heb een FLV video erin gedaan. Maar als ik naar een ander frame ga, blijft het afspelen. En als ik weer terug kom, speelt ie het weer en opnieuw af! Hoe kan ik ervoor zorgen dat ie stopt als ik naar een ander frame ga? Ik heb geprobeerd met deze code:

import flash.events.MouseEvent;

var music4: Sound = new Sound(new URLRequest("busy_bar.mp3"));
var sc6: SoundChannel = music4.play(0, int.MAX_VALUE);

deTrap.addEventListener(MouseEvent.CLICK, deTrapClick)

function deTrapClick (evt:MouseEvent)
{
gotoAndPlay(35);
sc6.stop();
tv.gotoAndStop(6);
}

thePaper.addEventListener(MouseEvent.CLICK, dePaper)

function dePaper(evt:MouseEvent)
{
gotoAndPlay(10);
sc6.stop();
tv.gotoAndStop(6);
}

Maar dan krijg ik steeds deze error:

TypeError: Error #1009: Cannot access a property or method of a null object reference.
at entrance_fla::MainTimeline/dePaper()

- de andere probleem is dat ik externe mp3 bestanden gebruik voor geluid. Dus mijn mp3 bestanden moeten in hetzelfde map zijn als mijn filmpje. Ik wil graag dat ik interne geluide kan gebruiken. Ik heb geprobeerd om het in de timeline te zetten, maar dan krijg ik hetzelfde probleem als bij video. Ik gebruik nu deze code

import flash.events.MouseEvent;

stop();
var music1: Sound = new Sound(new URLRequest("c

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Sowieso zul je de audio en video moeten samenvoegen lijkt me. Anders moet je volgens mij ook met threading of vuile hacks aan de slag, omdat ze synchroon moeten (blijven) lopen.

Kun je ze samenvoegen met virtualdub of soortgelijk programma? En dan opslaan en met bv. adobe media encoder omzetten naar FLV of ander formaat?

Zo ja, dan kun je ook kiezen voor:
http://mediaelementjs.com/
Deze speler werkt met html5 en valt terug op flash of silverlight, afhankelijk van de browser en de video(codec).

Is dat een idee? Of moet je de speler per sé zelf maken?

Toegevoegd na 3 minuten:
Volgens mij roep je trouwens thePaper, maar de functie heet hier dePaper ?