Waar kan ik goede, begrijpelijke info vinden over DIV-elementen voor op mijn website?

Ik maakte graag een webpagina met tables, maar wil nu DIVs gaan gebruiken... en merk dat ze elke keer verspringen, verschuiven en op een onvoorspelbare plek staan. Frustrerend!! Ook per browser verschilt het nog al eens!! Daarom: IS er ergens een gratis site (anders dan de w3-school) waar DUIDELIJK en begrijpelijk wordt aangegeven hoe je DIVjes op je pagina moet plaatsen en wat er allemaal belangrijk is. Engels is ok.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik gewoon tables. Doet facebook ook.

Antwoorden (2)

Doorgaans mogen er geen links als antwoord, maar je vraagt er expliciet om; dit is de site waar ik veel info vandaan haal: http://www.handleidinghtml.nl .
Zoek op DIV; je krijgt een aantal interne pagina's. volg die links en je krijgt allerlei uitleg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt die link toch als bron opgeven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En? Je mag best een link plaatsen, zolang je de link maar motiveert. Dan voldoet het antwoord gewoon aan de regels. :)
Hier is een hele goede tutorial over hoe je nou eigenlijk een website maak. In deze tutorial word duidelijk uitgelegd hoe je een website met DIV's kan maken en ook basis Css word hierin geleerd. Ik vond het zelf een geniale video en het heeft mij ook zeker geholpen.