Welk programma is het beste en makkelijkst te gebruiken voor alleen onderhoud van een website?

Met studio webdesign pro 4 heb ik een website gemaakt voor een vriend die niks / weinig weet over webdesign. Hij wilt alleen wel bepaalde tekst zelf aanpassen, zonder dat hij zelf mijn webprogramma moet kopen.
Welk programma (liefst gratis en zo makkelijk mogelijk) is het beste te gebruiken voor de onderhoud en wat tekstaanpassen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

zelf gebruik ik hiervoor cutenews met een speciale template

Toegevoegd na 43 minuten:
dit is een klein panel voor op je site
zie voorbeeld:
http://superwover.my3gb.com/hoi.php
Jaspro101
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb cutenews gedownload, en in de ftp map geplaatst en ben naar ftp/mijn website.... etc gegaan maar hier kan ik niks aanpassen. Kan dit omdat ik hier mijn upc als FTPserver gebruik ipv een ander hostingpakket??
Jaspro101
12 jaar geleden
Wat wil je aanpassen?

Andere antwoorden (2)

magix xtreme webdesigner 5 gebruik ik zelf is erg handig! en niet al te duur. Het is een soort van zeer uitgebreide paint (misschien niet zo'n goede vergelijking) en je hoeft niks af te weten van programmeren want dat doet het programma groot en deels zelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het mooiste voor je klant/vriend was het geweest als je een CMS had gemaakt voor die paar pagina's waar regelmatig de tekst aangepast moet worden.

Dat kun je alsnog doen, want zo moeilijk is dat niet.
Je kunt hier beginnen met leren, als je het nog niet kunt.
http://netters.nl/artikelen/php-en-mysql/modulair-eigen-cms-bouwen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hai dankjewel voor je antwoord.
Maar ik begrijp het al niet en heb al aardig wat ervaring met websites bouwen, laat staan dat de klant het begrijpt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een CMS is een content management systeem.
Daarmee kun je via tekstboxen, zoals ook deze van GoeieVraag, je website editten.
Wat we nu hier (bij GV) gebruiken is in feite helemaal het zelfde: we veranderen via tekstboxen de inhoud van de site. Alleen kun je dan ook opties inbouwen om tekst te verwijderen, film toe te voegen, enzovoorts. Dat is wat jij voor je vriend kan bouwen of laten bouwen, zodat die het zo makkelijk mogelijk heeft om zijn website aan te passen.
Daarvoor heb je MySQL en PHP nodig, bijvoorbeeld. Zoek maar eens op content management systems of cms.
Succes.