Hoe laat ik een iframe naar voren komen in een webpagina?

Je ziet vaak bij sites dat als je ergens op klikt dat er een iframe naar voren komt en de rest van de pagina donkerder wordt. Vaak staat er ook nog een kruisje bij om weer terug te gaan naar de gewone pagina. Weet iemand hoe ik dit het beste kan maken?

Toegevoegd na 54 minuten:
Zijn er misschien anderen met nog mooiere voorbeelden?

Toegevoegd na 1 uur:
ik vind ze allemaal heel mooi, maar ben nu al een hele tijd bezig en het lukt me niet om het werkend te krijgen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het effect dat je zoekt heet een Lightbox. In een Lightbox kun je van alles zetten, ook andere dingen dan iframes. Hiervoor zijn verschillende scripts te vinden, zie bron voor een aantal voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt! ik ga het proberen...

Andere antwoorden (1)

Dat heeft niets met iFrame te maken, maar dat doe je met javascript. Er zijn op internet genoeg scripts te vinden, bijvoorbeeld:
http://orangoo.com/labs/GreyBox/

Toegevoegd na 56 minuten:
Of http://www.ericmmartin.com/projects/simplemodal-demos/
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ik ga er mee aan de slag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je misschien ook waar ik op moet googelen om er nog meer te vinden?