Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe gebruik ik de functies in een dll op de juiste manier?

Ik programmeer (PureBasic) en heb het gebruik van dll's tot nu toe kunnen vermijden of omzeilen.
Maar nu moet het er maar eens van komen.
Ik zit alleen met een probleem en wel het volgende:

De functie's in een dll kunnen / moeten worden aangeroepen met 1 of meerdere argumenten.
En hier zit nou net mijn probleem.

Hoe kom ik er achter:

- welke functie nu precies wat doet. Sommige functies kun je een beetje ontraadselen maar de meesten hebben een nogal cryptische omschrijving.

- hoe ik de functie met de juiste argumenten 'voer'. Alfa-nummeriek, nummeriek, decimaal, hexadecimaal or whatever.

- hoeveel argumenten een functie nodig heeft.

Ik ben al een paar maanden op zoek naar informatie hier over maar kan nx vinden. Geen boeken en op forums vind ik ook niets. Misschien niet goed gekeken.
Hoe weten al die andere programmeurs die informatie? Kun je die uitlezen (DependencyWalker, kladblok) of zijn er ergens lijsten met overzichten? Ik heb het dan natuurlijk wel over de dll's die bij Windows XP horen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
702
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MSDN is een goede om te kijken, kun je een beetje vertellen wat je wilt doen? Dan kan ik je er misschien verder mee helpen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Daar kom je niet achter... Helaas, dat is geheim van MS... Wellicht kun je een beetje achter zaken komen als je MSDN developer wordt... Ik wens je veel succes...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding