Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

Ja dat kan, met een editor naar je eigen keuze (ik gebruik vim, maar die is misschien wat lastig). De standaard debugger is gdb, maar die is command line oriented, waarschijnlijk is er ook wel een meer grafische variant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker! Installeer een gratis prima programmeeromgeving als Eclipse, Code::Blocks, etc
Dan wordt vanuit deze IDE de gnu c++ compiler en gdb debugger gebruikt, alles geïntegreerd in de IDE. Dit werkt perfect en kost niets.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf gebruik ik
VIM en GCC, het duurt even voordat je vim onder de knie hebt, maar als je het eenmaal kent, krijg je er geen spijt van,

ook kan je in de zogehete vimrc file je eigen functies schrijven, zo heb ik nu dat als ik op F1 druk, G++ (omdat ik in C++ programmeer) gelijk mijn programma compiled, en als ik F2 druk, compiled en execute hij.

Ik raad je aan dit even te lezen:

http://www.linuxquestions.org/questions/programming-9/gcc-from-within-vim-481820/

Mvg, Jilles
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding