Fruity Loops, hele droog en makkelijk te begrijpen progje.
Ableton Live, hele mooie tool werkt meer met loops.
Reason, een drumcomputer/synth simulatie.

Als je nog nooit wat gebruikt hebt zou ik Fruity Loops aanraden om te beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herinner me e-jay, maar da's al zeker zes of zeven jaar geleden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik doe het zelf ook :)

cubase en logic zijn super goed. daar werken de meeste pro's ook mee.

maar om te beginnen is reason of fruity loops prima.

je kunt uiteraard ook beginnen met cubase of logic.

dat is mischien iets moeilijker, maar he, alle begin is moeilijk toch? En het heeft super veel uitbreidingsmogelijkheden als je er verder mee wilt.

logic is alleen wel voor de mac.

plus ligt het er aan wat je wilt maken..... gewoon voor de leuk, of in de toekomst wat serieuzere producties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ModPlug Tracker. Dit is zowel voor Windows als voor Linux te gebruiken en werkt prima.