hoe javascript programeren?

ik heb een javascript en ik wil het natuurlijk gebruiken maar ik weet niet hoe het moet. ik weet plakken in kladblok en dan als wat opslaan + moet je iets speciaals van java downloaden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Dat stukje Javascript in kladblok plakken, opslaan als bestandsnaam.js (dus een naam bedenken en ".js" erachter typen).

Dan een HTML pagina aanmaken (ook in kladblok) en opslaan als "index.html" (of eventueel een pagina met een andere naam).

In dat bestand de volgende code opnemen:

Uiteraard 'bestandsnaam' vervangen door je eigen verzonnen naam voor je externe Javascript-bestand.

Ook kun je op je HTML pagina zelf Javascript opnemen zonder extern bestand, zet daarvoor je code tussen de volgende tags:

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Javascript is een internettaal. Je moet hem in een html pagina verwerken om te gebruiken. Als je niet weet hoe dit moet kan ik je de site www.w3schools.com aanbevelen. Maar verwacht niet dat je het snel gaat. Iets goed leren duurt lang.

Je hoeft niks speciaals te downloaden. Je browser kan het lezen en uitvoeren.

"moet je iets speciaals van java downloaden?"

Javascript is niet van Java.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Javascript is een programmeer taal, die vaak in de html code word gebruikt... Het is geen internet taal, hij kan wordt namelijk ook voor andere doeleinden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor wat dan bijv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De programmeer omgeving Servoy werkt ook met Javascript als programmeer taal. En ik weet niet of je bekend met met 'MSN Plus!', want daarmee kun je je eigen scripts voor MSN maken, die ook in Javascript worden geprogrammeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vet nog nooit van gehoord. Desalniettemin vind ik het een internettaal. Met een beetje creativiteit zou je php ook op andere manieren kunnen gebruiken, als je er maar een interperter voor schrijft die het leest.
Volgens mij kun je het gewoon als html of htm extentie opslaan dus: .htm .html

Als je deze dan opent met internet explorer dan rekent hij de code gewoon uit zeg maar.

Op de onderstaande site vind je veel van dit soort codes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de javascript zelf kan je opslaan in een document met de extensies .html .php .js

javascript en java hebben niks met elkaar te maken.

Toegevoegd na 10 minuten:
include_once('file.js');
?>
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze site geeft veel voorbeelden en heeft al veel bibliotheken ingebouwd, zodat je snel iets leuks kunt maken :

Http://www.processingjs.org