Je kan met paint de kleur analyseren door het staafje achtig iets aan te klikken en dan op het gedeelte dat je als kleur wilt analyseren. Hij selecteert dan automatisch die kleur!
Onder opties>kleuren kan je zien wat de RGB code is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het groen van Heineken heeft PMS kleur 340. Via een conversietabel wordt dit kleurcode #009977
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar je kan dat negens invoeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die #009977 is een hexadecimale weergave van de kleurcode. In Word kun je bij de kleur van de letters naar "Meer kleuren" gaan, en daar waarden invoeren voor Rood, Groen en Blauw. Die #009977 komt overeen met Rood=0, Groen=153, Blauw=119
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan krijg ik lichtblauw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens de waarden 37, 153, 18 voor Rood, Groen. Blauw.
Rood: 0
Groen: 102
Blauw: 0

Uitgaande van het groen wat te vinden is in de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het logo van Heineken werd rond 1951 ontworpen door Alfred Henry Heineken en in 1999 aangepast door Eden.

De kleuren zijn groen (Pantone 356) en geel (Pantone 130). De andere huisstijlkleur is rood (Pantone 485).

Heineken gebruikt de eigen lettertypen Heineken Sans en Heineken Serif, beide ontworpen door Lucas de Groot.

--LET OP--
Bij gebruik voor commerciële doeleinden kan een rechtszaak aangespannen worden.