Met welke gratis software kan ik het beste een Role Playing Game maken?

Ik dacht eraan om een soort gelijke 2d game te maken als de pokemon series, final fantasy en ja ook turnbased.

Het idee zit er wel in, maar heb geen flauw benul waar ik mijn dingen moet downloaden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn enige ervaring is wat een game een echte game kan maken het verhaal, ontwerpen etc.. zijn der al. Het is mijn om een leuke rpg te maken en vervolgens als een applicatie te verkopen aan de android market

Antwoorden (2)

Gratis gaat niet lukken. Je zal voor goede software even moetn betalen. Aan de andere kant, dat kan al voordelig. Torque 2D kost je maar 100 USD. Als dat te veel geld is, moet je een sponsor vinden die denkt het geld terug te kunen verdienen als jij je spel-idee uitgewerkt hebt.

http://www.torquepowered.com/products/torque-2d
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer GameMaker eens. Hiermee kun je makkelijk 2D-spelletjes maken zonder eerst een moeilijke programmeertaal te leren.