hoe kan ik bewijzen wie gelijk heeft?

Ik wil een quizsite maken, waar mensen quizzen kunnen opstellen.

de vragen die ze aan die quiz toevoegen, worden in een grote vragendatabase gezet, mensen kunnen zo ook vragen uit andere quizzes gebruiken.

Elke vraag is gekoppeld aan een juist antwoor. Alleen, de gene die de vraag invoert, bepaalt in het begin het juiste antwoord, maar ik wil mensen ook de kans geven om fouten te corrigeren.

Als iemand een vraag post met als antwoord 'jaguar' en ik weet zeker dat het antwoord 'tijger' is, moet ik dat kunnen aanpassen.

Een mogenlijkheid waar ik aan denk op dit moment is iemand en betrouwbaarheidsscore tegeven. die wordt bepaald door het aantal keer dat hun antwoorden op een vraag, door iemand anders gewijzigd is (maakt je antwoorden minder betrouwbaar), en door je scores bij quizzen (maakt je antwoorden betrouwbaarder).

hebben jullie nog goeie ideeën voor algiritmes om dit zo eerlijk moelijk te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zou je niet (net als hier op GV), naast elke vraag ook een knop kunnen maken met 'fout melden' of zoiets?

Dat je eerst een quiz van iemand maakt, na de quiz een overzicht krijgt van alle beantwoorde vragen en welke fouten je gemaakt hebt, en dat je in dat overzicht dus een mogelijkheid hebt om fouten aan jou te melden.

En dat jij dan weer ergens (in een beveiligd gedeelte voor jezelf) een overzicht krijgt van alle ingestuurde meldingen. En dat jij vervolgens weer kunt bepalen of het echt een fout is of niet (enige probleem is dan wel dat jij ook het echte antwoord moet weten =P)