MB of Mbit?

Ik sta op het punt om een alles-in-1 pakket van KPN af te sluiten, maar twijfel of ze het hier hebben over MB's of MBit (1MB = 8Mbit):

http://www.kpn.com/web/show/id=1746276

Nogal een verschil dus.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Er staat op de website Mb. Dat staat voor Megabit. Bitjes, dus.
escape
13 jaar geleden
Ik denk zelfs dat er staat 8 Mb/s of 8Mbps. Als je maar 8 MB (megabyte) mag downloaden dan zijn dat twee foto's. 8 megabit is 8 keer zo klein, een byte is 8 bit.

In dit geval gaat het om de internetsnelheid van 8 megabit per seconde, dus 1 megabyte per seconde. De internetsnelheid wordt eigenlijk altijd in megabits/sec. aangegeven, terwijl als je tests doet de downloadsnelheid in byte per seconde wordt weergegeven.

Een snelheid van 8 megabit per seconde is niet uitzonderlijk hoog en volstaat m.i. vooral als je e-mailt en webpagina's bekijkt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op internetten.nl kan je de aanbieders onderling vergelijken.