mijn hotmail stuurt iedereen in mijn lijst mails zonder dat ik dat weet

Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je Pc is hoogstwaarschijnlijk slachtoffer geworden van een zogenaamde Zombie Attack. Dit is een aanval die vaak door zogenaamde Hackers word uitgevoerd.

ik kan je een programma aanbevelen dat heet spybot S&D
het is gratis en beter is er niet te vinden. ik heb er een lange tijd mee gewerkt maar aangezien ik me ben gaan verdiepen in virussen en andere zaken, werd spybot mij meer een obstakel dan hulp. ik heb dit uiteraard nog wel op me normale pc draaien.

de site is: http://www.safer-networking.org/nl/home/index.html

gebruik dit programmatje om je virus te vinden. je zult gegarandeerd geen last meer hebben van het email probleempje.

eventueel de uitleg wat een zombie attack is.
een hacker op afstand zorgt ervoor dat je een virus binnen krijgt. deze virus nestelt zich in je computer op een plek waar je normale virus scanner hem niet kan vinden. deze virus slaat je wachtwoorden van windows live, yahoo en zelfs Google mail op, vervolgend stuurt de hacker het bericht of link wat hij wil dat door jou contacten lijst word verspreid naar de virus, de virus voert de opdracht uit en voor je het weet zijn 10 van je 100 contact personen ook slachtoffer van dit virus.. de hacker breid op deze manier een soort legertje van zombie computers uit. en wint hiermee informatie
(wat hij/zij vervolgend kan verkopen of verwerken etc etc.).

Gr. Kay
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een goed antivirusprogramma installeren!
bamibal
13 jaar geleden
check je PC op virussen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is SPAM en daar hebben er heel veel last van met een Hotmail adres. Er zit weinig op dan een ander mail adres te nemen.
Mijn dochter is overgestapt naar Gmail en heeft er nu geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik raad je aan om een ander wachtwoord te nemen dan is het waarschijnlijk verholpen

Toegevoegd na 40 minuten:
het klopt wat Paulus zegt meestal gebeurd het omdat er ergens een boodschap voor je klaar staat en dan vragen ze om je mail en wachtwoord, je lost het gewoon op om een ander wachtwoord te nemen dan heb je geen last meer en mails met boodschappen voortaan niet meer op in gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan niet vinden waar ik het kan veranderen, zou je me dat kunnen vertellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was te voorbarig, heb het gevonden en gewijzigd
je krijgt soms een mail dat er een 'geheime boodschap voor je klaar staat', vervolgens moet je inloggen in hotmail (denk je) maar in feite wordt je mailadres en wachtwoord gestolen. Daarmee worden al je contactpersonen uitgelezen en die krijgen weer mail van jou zonder dat je het weet.

Oplossing is een ander mailadres nemen, of proberen je wachtwoord te veranderen.
13 jaar geleden
e enige oplossing is Hotmail niet meer te gebruiken. Net als alle andere Microsoftproducten is ook Hotmail zo lek als een zeef. Kies liever voor Gmail. Die is wel betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tips:

- nooit meer op van die reclame klikken(er wacht hier een
geheime boodschap speciaal voor jou etc.)

- op msn of hotmail heb je ook weleens ( dan heb je een mailtje/ msn van iemand anders wat zegt) win een ipod of ...(naam van een vriend/vriendin) zegt: ik heb een gave ipod gewonnen echt cool man!

- ik weet ook niet zeker of al die fw. mailtjes wel helemaal goed zijn!