Windows Mail onthoud de wachtwoorden van mijn email-accounts niet meer. Hoe komt dit?

Sinds gisteravond moet ik ineens bij alle 3 mijn mail accounts (hotmail, planet en eigen website) de username en wachtwoord invullen voordat hij mail binnen wil halen.
Ik heb aangevinkt dat het wachtwoord bewaard moet blijven, en dit werkte ook goed tot nu toe.

Ik vul dus wachtwoorden opnieuw in, vinkje staat aan van bewaren, maar als ik Windows Mail weer opnieuw start, moet ik de gegevens weer invullen!
Ik snap niet hoe dit komt, ik heb niks nieuws op de pc gezet, er zijn verder ook geen updates geweest voor de pc geweest.
Ik gebruik Windows Vista Home Premium.

Om de 1 of andere reden moet ik bij msn messenger en Skype ook wachtwoord opnieuw invullen, terwijl die normaal ook bewaard blijft.

Gisteravond was dit probleem al, en vanochtend (na opnieuw opstarten) nog eens getest en het is nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb al een virus en spyware scan gedaan, maar er staat niks op mijn pc. (Avira antivirus, Ad-Aware en Spybot Search & Destroy)

Kan iemand mij helpen?

Toegevoegd na 11 uur:
Computers zijn rare wezens. Gisteren had ik dus de problemen en de pc al eens herstart. Vanochtend had ik nog steeds hetzelfde.

Zojuist kom ik thuis, ik start MSN en Skype op, inloggen gaat perfect en automatisch. Windows Mail openen en ik moet weer de usernames en wachtwoorden invullen (3x)
Ik besluit de tip van som te proberen, account opnieuw invullen. Ik test het eerst uit met alleen mijn hotmail account. Dus ik verwijder die, en start Windows Mail even opnieuw.

Kimath
13 jaar geleden
in: Internet
4.3K
Kimath
13 jaar geleden
Ik had geen ruimte meer, te lang verhaal, haha. Vervolg: Ineens is de login van de andere 2 accounts wel onthouden! Dus ik voeg de hotmail account opnieuw toe, en nu lijkt alles weer te werken :D
Bedankt voor de hulp!

Het beste antwoord

Wat je zou kunnen proberen is om de accountinstellingen te verwijderen en ze opnieuw aan te maken.

Wat me een beetje verbaast is dat je aangeeft dat het ook bij Messanger en Skype niet meer werkt. Het wachtwoord wordt m.i. in Skype zelf opgeslagen.

Probeer ook eens het volgende:

Open internet explorer en ga naar extra en dan onderaan het uitklapmenu staat internet opties.
Open de internet opties en ga dan naar de tab inhoud. Daar klik je bij automatisch aanvullen op de knop instellingen. Zorg dat het vakje is aangevinkt bij Wachtwoorden en Formulieren en sluit alles af met de ok knop.

Eventueel op het tabblad Algemeen de browsegeschiedenis verwijderen.

PC opstarten en eventueel de wachtwoorden weer instellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Heel apart, MSN en Skype logden nu wel goed in. Ik heb de Hotmail account verwijderd en opnieuw toegevoegd en nu lijkt alles weer te werken. Bedankt :)

Andere antwoorden (2)

Heb jij een pakket zoals Microsoft SteadyState geïnstalleerd? Daarin zitten namelijk vaak instellingen die bepalen of je computer wachtwoorden mag onthouden en ik heb regelmatig meegemaakt dat die standaard uitgevinkt stonden. Dus kan je misschien vertellen wat je het laatst heb geïnstalleerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Ik heb gekeken bij laatste updates die geinstalleerd zijn, en er zijn de laatste dagen geen nieuwe dingen geinstalleerd.
Waar kan ik zien of Microsoft Steadystate op mijn pc staat? kan me niet herinneren dat ik dat ooit erop gezet heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij 'programma's en onderdelen verwijderen' in configuratiescherm kan je zien welke software is geïnstalleerd. Heb je onlangs nog andere dingen geïnstalleerd?
Kimath
13 jaar geleden
Ik weet dat eergisteren (zondag) de nieuwe iTunes (versie 10) is geinstalleerd, maar dat mag toch geen invloed hebben op mijn email? Verder heb ik niks aan mijn pc veranderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou niet moeten kunnen nee. Wellicht kan je je computer met systeemherstel herstellen naar de situatie vóór zondag?
Kimath
13 jaar geleden
Ik zit momenteel op het werk, maar als ik thuiskom, zal ik dat eens proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoor het vanavond wel dan, werkse en succes!
Kimath
13 jaar geleden
ik heb geen Steadystate op de pc staan. Ik heb de oplossing van som geprobeerd en dat heeft geholpen, toch bedankt :D
Juist door het scannen met virus- en spywareprogramma's worden al die gegevens verwijderd en moet je ze opnieuw laten onthouden. Misschien heb je laatst een schijfopruiming laten plaatsvinden?
Je kunt bijvoorbeeld ingelogd blijven bij Goeievraag en dat werkt goed, maar na een schoonmaakbeurt zul je toch opnieuw in moeten loggen en dat geldt voor alles wat je met gebruikersnamen en wachtwoorden opent.