Blokkeert Telenet andere wifi routers dat niet van hun is?

We hebben een tijdje geleden een Wifi router van d-link AC1200 GIgabit router gehaald maar na een tijd werkte de wifi niet meer Telenet zei omdat die router niet van hun is er storing op ligt en we die uit moesten zetten na we dat hebben gedaan ging de wifi weer, is er een mogelijkheid om dat optelossen en hoe moeten we dat doen?

een jaar geleden
in: Internet
1.2K
Antoni
een jaar geleden
@Gebruiker, heet zoiets niet een work-around? Misschien dat iemand op het forum van de tech-website Tweakers.net een oplossing weet. Zie voor het forum: https://gathering.tweakers.net/.
BonBonvanJohn
een jaar geleden
De provider zegt dat de storing aan de andere router ligt omdat die niet van hun is? Onzin! dat zeggen ze dat alleen maar omdat ze met apparatuur van derden kunnen zij de kwaliteit niet garanderen maar het moet wel degelijk kunnen werken. Je hebt waarschijnlijk iets verkeerd gedaan met aansluiten waardoor 2 wifi netwerken met dezelfde IP adressen gingen werken oid. Ik zou het volgende doen: Wifi uitzetten op het modem. D-link met een kabel op het modem aansluiten. Alle wifi verkeer en bekabelde computers via de D-link laten lopen. DHCP server kan op beide apparaten aan blijven

Antwoorden (1)

Nee. Je bent vrij om een router naar keuze te gebruiken, tenzij deze verstorend werkt op het netwerk van de provider. Normaal is dat niet het geval.

Een mogelijkheid zou het volgende kunnen zijn:
Een router bevat vaak ook een DHCP-server. Die deelt IP-adressen uit aan apparatuur die (onder andere !!) via de wifi contact maken. Ook de modem heeft een DHCP-server. Een verkeerde instelling van de DHCP-server van de router kan er voor zorgen dat verkeerde IP-adressen uitgedeeld worden. Vrijwel altijd is het beter de DHCP-server van de router uit te schakelen. Deze is toch overbodig. Dit doe je in de instellingen van de router.