Waarom werken veel sites niet goed op mijn laptop met Adblock(plus)?

Waarom werken veel sites niet goed op mijn laptop met Adblock(plus)? Soms speelt youtube bijvoorbeeld geen video's af of haperen formulieren. Zodra ik de adblocker uitzet werken de sites meestal wel weer goed.

2 jaar geleden
in: Internet
1.2K
fremar
2 jaar geleden
en als je er een andere adblocker op zet?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dat is ook zo met een android gsm heb ik ervaren.
Met adblock een spel downloaden op een bepaalde site lukte niet meer, als ik het Adblock haalde werkte het weer wel.
Ik vermoed dat het iets met de advertenties te maken heeft waar men aan moet verdienen maar mijn kennis strekt niet zo ver dat ik het kan vertellen.

Het beste antwoord

Veel sites analyseren niet alleen je kijkgedrag om de gerichte advertenties weer te geven, maar het straft gebruikers ook als ze proberen deze advertenties te blokkeren. Youtube beslist welke gebruikers advertenties na een paar seconden kunnen overslaan en voor wie is ingesteld dat ze niet kunnen worden overgeslagen.
Het gemakkelijkst is waarschijnlijk deze sites op de witte lijst te zetten.
Truc die vaak werkt: zet een punt achter de .com plaats in de URL van de video die je bekijkt.
SimonV