Is een VPN noodzakelijk op een pc, voor thuisgebruik? Als ook een anti-virus programma?

Vaak leidt dit tot internet problemen in combinatie.
waar dient het voor wordt het aangeraden?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Antwoorden (3)

Nee een VPN is niet noodzakelijk voor thuis. Tenzij je dingen wilt gaan doen die eigenlijk niet mogen en illegaal zijn. Je moet gewoon zorgen dat je internetverbinding in huis goed beveiligd is met een sterk wachtwoord, niet zomaar overal op klikken of dingen downloaden. Qua virus programma heb ik geen tips, ik gebruik geen Windows.
2 jaar geleden
Een versleutelde VPN-tunnel levert weliswaar enige veiligheidsvoordelen, maar het beschermt je niet tegen de meeste internetgevaren. Ook al claimen sommige VPN-diensten anders, soms zelfs tegen het misleidende aan; je bent met VPN nog altijd kwetsbaar voor malware, fraude en de meeste hackpogingen.

Kortom, een VPN gebruiken is niet altijd noodzakelijk of nuttig.
fremar
2 jaar geleden
Een VPN versluiert jouw IP adres. Betere privacy. Je kan met een VPN b.v. in een ander land bepaalde tv programma's kijken die je met je eigen (nederlandse) IP adres niet kan zien. Maar nog steeds ben je vatbaar voor virussen.