Waarom werkt mijn website niet telkens op dezelfde wifi?

Ik heb een eigen website die gewoon veilig te bereiken is. Als ik thuis ben is het geen probleem, op mobiel zijn er ook geen problemen. Maar als ik op school mijn laptop open en naar mijn website ga krijg ik de melding “ err connection reset”. Er staat dan aangegeven dat ik eventueel moet kijken naar mijn proxy instellingen maar heb dat geprobeerd en leverde niks op. Aan mijn website kan het dus niet liggen want anders zou die helemaal niet werken. Maar waar kan het dan wel aan liggen? Een website zou toch op elke wifi verbinding gewoon optimaal kunnen werken?

2 jaar geleden
in: Internet
1.3K
Ritsuka
2 jaar geleden
Scholen blokkeren nog wel eens websites

Antwoorden (2)

Je maakt gebruik van het schoolnetwerk. Ik neem aan dat je niet de proxy-instellingen van dit netwerk mag wijzigen.
Maar misschien ligt het aan je DNS server of browser cache die je moet legen:
https://pearllemon.com/how-to-fix-err-connection-reset-error/
SimonV
2 jaar geleden
Om uit te sluiten of je via een proxy van de school gaat of dat je rechtstreeks het internet op gaat moet je in een dos command venster het volgende typen: tracert 8.8.8.8 (zie afbeelding)
De eerste entry die je ziet is de gateway naar het internet, deze moet overeenkomen met de gateway als je: ipconfig typt (zie afbeelding) Als deze matched, dan zit je goed, en hoef je alleen bij de wifiadapter eigenschappen onder de IPv4 instellingen de automatisch verkregen DNS(van de school) te wijzigen naar 8.8.8.8 en/of 8.8.4.4 de voorgenoemde IP adressen zijn de publiekelijk bereikbare DNS'en van Google, ik vermoed dat de DNS van de school een beperkende set URL's heeft om ongebreideld surfen op het internet te voorkomen.
Plaatje bij antwoord
2 jaar geleden
denzell11
2 jaar geleden
Bedankt, ik zal het proberen