Je browser is waarschijnlijk de grootverbruiker van al je programma’s. En vooral als je veel tabbladen open hebt staan, slurpt dat energie. Het is beter tabs te sluiten of via een add-on te zorgen dat niet-gebruikte tabs niet in het geheugen staan.
fremar
2 jaar geleden
Nee, in verhouding tot de rest van het energieverbruik niet.
Het zal meer actief geheugen gebruiken, misschien meer gelijktijdige taken uitvoeren en (als het geheugen beperkt is) meer paging uitvoeren (geheugen overbrengen van en naar het virtuele geheugen 'paging' -gebied op uw harde schijf).
Het hangt natuurlijk van het aantal tabbladen af. Als je 100 tabbladen open hebt staan, zal je batterijduur ongeveer 1 uur korter zijn. Hoe meer tabbladen je hebt geopend, hoe minder effect elk nieuw tabblad heeft op de levensduur van de batterij.
Toegevoegd op 11 september 2021 09:29: bron, afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV