Hoe krijg ik wifi op mijn volkstuin?

Er wordt regelmatig ingebroken op onze volkstuinen. Nu wil ik graag een webcam op mijn volkstuin instaleren, zodat ik thuis af en toe even kan kijken of alles in de haak is.
Er is echter geen internetaansluiting op de tuin. Ook kan ik geen netwerk vinden als ik op de volkstuin ben. Kan ik bijvoorbeeld een mobiele telefoon met onbeperkt internet in mijn huisje verstoppen en dit als netwerk gebruiken?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Internet
2.7K
TurfGraver
2 jaar geleden
Er is wel gsm ontvangst daar dan?
Zo ja, dan zou je een mobiel als hotspot kunnen gebruiken.
ronron1212
2 jaar geleden
GSM ontvangst staat los van wifi @Turfgraver
TurfGraver
2 jaar geleden
@ronron1212, gelukkig. Want dat heb je wel nodig als je met een mobiel een hotspot (wifi) wil opzetten.
Griffin
2 jaar geleden
@ronron1212 "GSM ontvangst staat los van wifi "
Ik denk dat je GPS verward met GSM...
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Ik denk dat turfgraver gelijk heeft. Als je geen GSM ontvangst hebt, dus geen netwerk. Kun je een onbeperkt abonnement hebben, maar geen ontvangst is geen ontvangst en dan kun je dus geen WIFI hotspot aanzetten.

Antwoorden (2)

Als er geen Wifi op de moestuin aanwezig is, maar wél GPRS, dan zou Mifi iets voor je kunnen zijn, dit werkt als een Wifi hotspot zoals je al voorstelde met een oud mobiel toestel, echter kan een Mifi veel meer zoals Firewall / VPN / Qos
2 jaar geleden
In sommige webcams/IP-cams kun je ook een SD-kaartje stoppen die ook alles opneemt.
Gemiddeld kun op een 32GB kaartje ongeveer een week opnemen.
Uiteraard wel afhankelijk van welke instellingen je kiest.

Verder zijn er, zoals @Griffin al aangeeft, vele typen MiFi-routers verkrijgbaar. (MiFi is een samenvoeging van 'Mobile' en 'WiFi')

Simpel gezegd: SIM-kaartje van een willekeurige provider erin, verbinding maken via Wifi, of afhankelijk van het model via een Ethernetkabel, en je hebt internet.

Waar je wel rekening mee moet houden, is dat je van de provider meestal een dynamisch IP-adres krijgt toegewezen. (dus geen "vast IP-adres")
Je zal dan niet altijd rechtstreeks met de camera kunnen verbinden, maar altijd via bijvoorbeeld een app/Cloud/Externe Service.
Omdat de camera continue de verbinding open houdt met de Cloud/Service, kan dat een wat hoger dataverbruik opleveren.