Kan ik mijn telefoonlijnaansluiting verplaatsen?

Ik heb momenteel een telefoonaansluiting naar mijn modem. Deze wil ik graag verplaatsen omdat ik de televisie ergens anders wil zetten. Nu heb ik wel een andere plek, zie graag foto, waarvan ik denk dat daar een telefoonaansluiting kan komen maar ik weet het niet zeker en ik weet ook niet hoe.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Internet
3.1K
ronron1212
3 jaar geleden
Ik volg je foto niet wat zie ik naast een stopcontact en een tv aansluiting?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Beste ronron,
Daartusen zit denk ik een loze kabel maar dit weet ik eigenlijk niet. Ik vraag me dus af of ik dit kan gebruiken voor het verplaatsen van de huide telefoonlijn uit de muur maar ik weer niet of dat mogelijk is en hoe dat mogelijk is.

Antwoorden (2)

Een telefoonaansluiting is in principe altijd te verplaatsen. De contactdoos kan overal geplaatst worden. Het enige lastige is, als de kabel in de muur is gewerkt. In dat geval zou ik de kabel laten zitten en een nieuwe trekken.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Beste jc54, Dank voor je reactie. Dan heb ik nog wel de vraag hoe ik dit doe. Ik heb daar verder geen telefoonkabel en ik weet ook niet waar de naartoe gaat. De meterkast gewoonlijk?
In de doos op de foto, tussen de wandcontactdoos en de aansluiting voor de TV, zit een zwarte draad.
Deze draad komt hoogstwaarschijnlijk uit in de meterkast.
De draad kun je gebruiken om je trekveer door de leiding te trekken om vervolgens met die trekveer je (telefoon)kabel in de leiding te kunnen trekken.

Het simpelste om te doen is een nieuwe telefoonkabel te trekken en de "oude" te laten zitten. Daar netjes een afdekkapje op doen en het is weer netjes.
Uiteraard moet dan de huidige telefoonkabel nu ook in de meterkast uitkomen :D

Het contactdoosje aansluiten op de nieuwe plek en in de meterkast en klaar!