Kan je een interne locatie toevoegen aan de URL als je op een website bent?

soms verwijs ik in een post naar een URL - Een Webpagina of Server.
Maar soms is mijn doel waarnaar ik verwijs ergens verdernop die pagina.
Als ik verwijs naar een locatie op bijvoorbeeld de heft van een webpagina, is er dan een mogelijkheid om iets toe te voegen aan de weburl zodat ik meteen op die locatie op de pagina terrecht kom.
Bijvoorbeeld: Heigt.Scroller = 750 , "px";
"Verdernop" moet natuurlijk wezen: "Verderop" ;)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Internet
1.4K
TurfGraver
3 jaar geleden
Html anchor link.

Antwoorden (1)

‘k Begrijp dat je een locatie binnen de website van iemand anders wilt toevoegen aan een url, bijvoorbeeld www.website.nl/[vijfde alinea].
Helaas kan dat niet. Wat wel zou kunnen is een link toevoegen als deze ook in de website geplaatst is. Zo zou je met
https://nl.wikipedia.org/wiki/Startpagina.nl#Oprichting
kunnen verwijzen naar de Oprichting van GoeieVraag op Wikipedia.
.
Edit: oprichting van Startpagina.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Startpagina.nl#Geschiedenis_2 verwijst naar de Geschiedenis van GoeieVraag.
Toegevoegd op 24 oktober 2020 09:16: tekst
SimonV
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
#Oprichting en #Geschiedenis 2 zijn z.g. HTML anchors.
Op desbetreffende websites staat op de pagina <a name="Oprichting"></a>.