Hoe kan je ervoor zorgen dat je minder internet verbruikt?

Wij zijn thuis met 5.
Halverwege de maand is al ons internet al op.
Weet iemand hoe wij ervoor kunnen zorgen dat wij langer van vlot internet kunnen genieten.

3 jaar geleden
in: Internet
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Je stelt twee verschillende vragen: jullie willen minder internet gebruiken én langer en meer gebruik maken van internet.... Om langer van internet gebruik te maken zul je je abonnement moeten verhogen. Minder internet gebruiken kan door minder (verschillende) dingen online te doen. Zo kun je natuurlijk ook samen naar iets kijken of luisteren ipv allemaal apart.
MasterSword
3 jaar geleden
hoeveel GB hebben jullie, en hoe krijgen jullie internet ?
( bij iedereen is internet toch onbeperkt )
Utrecht
3 jaar geleden
Wat voor aansluiting/abonnement hebben jullie dan?
Voor zover ik weet zijn vaste aansluitingen (kabel, glasvezel of ADSL) zonder beperking.
AnnBoo8146
3 jaar geleden
Hebben jullie allemaal alleen maar een abonnement met dataverbruik voor je smartphones?
Dan zit de oplossing waarschijnlijk in het afsluiten van een abonnement voor vast internet thuis. Dan heb je thuis beschikking over wifi, en kan je daar zonder te betalen voor dataverbruik gebruik maken van internet.

Antwoorden (1)

Ervan uitgaande dat jullie thuis gebruik maken van mobiele data, hierbij wat algemene tips:

1. Schakel mobiele data alleen in wanneer je het nodig hebt.
2. Installeer een widget op je startscherm om mobiele data snel in- en uit te schakelen.
3. Stel een datalimiet in.
4. Stel in welke apps gegevens op de achtergrond mogen binnenhalen.
5. Zet bij Facebook 'databesparing' aan.
6. Schakel bij WhatsApp het automatisch downloaden van media uit.
7. Android heeft in de nieuwere versies een ingebouwde datateller-app. Hiermee kun je je datagebruik in de gaten houden.

Wellicht is het een idee om Wi-Fi voor thuis te nemen, want dan heb je voor een vast bedrag onbeperkt internet en is het niet aan middenin de maand 'op'.