Hoe voorkom je dat Google steeds nieuwe tabs opent?

Ik weet waar je dat moet vinden alleen dat vinkje wilt maar niet uit. telkens als ik op opslaan klik zegt hij je voorkeuren zijn opgeslagen en daarna als ik weer kijk staat het vinkje weer aan. kan iemand mij hierbij helpen?

3 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Dit is een bekend probleem.

Oplossing 1
Het probleem is gekoppeld aan de optie 'Web- en app-activiteit' in je Google-account. Door deze functie uit te schakelen kunnen de zoekopties correct worden opgeslagen en worden geen nieuwe vensters meer geopend.
Ga naar je accountinstellingen (vertaald uit het Engels):
• Ga naar de pagina Gegevens en personalisatie
• Klik op Web- en app-activiteit in het paneel Activiteitenopties
• Schakel deze functie uit

Oplossing 2
Meld je af bij je Google-account.

Oplossing 3
Installeer deze extensie voor Chrome:
https://chrome.google.com/webstore/detail/open-link-in-same-tab/kgpefningcojblgciiljmabggbbjiojb/related
SimonV
3 jaar geleden
GvD
3 jaar geleden
Top dit heeft gewerkt. nu heb ik eigenlijk nog de vraag wad doet die web en app activiteit?
SimonV
3 jaar geleden
Hiermee wordt je activiteit op Google-sites en -apps opgeslagen (inclusief bijbehorende informatie zoals locatie) om je snellere zoekopdrachten, betere aanbevelingen en meer gepersonaliseerde functionaliteit te bieden in Maps, Zoeken en andere Google-services.
https://myaccount.google.com/intro/activitycontrols?hl=nl