Waarom krijg ik een waarschuwing als ik op de site van AliExpress wil zoeken?

Als ik bij AliExpress iets wil opzoeken krijg ik deze waarschuwing:
De gegevens die u op deze pagina hebt ingevoerd, zullen over een niet-beveiligde verbinding worden verzonden en zouden door derden kunnen worden gelezen. Weet u zeker dat u deze gegevens wilt verzenden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Internet
3.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Neen, dat weet ik dus niet zeker, maar denk wel: wegwezen

Het beste antwoord

Deze sites hebben waarschijnlijk geen SSL-certificaat. Dat zorgt ervoor dat de informatie die vanaf de browser naar de desbetreffende website verstuurd/ontvangen wordt, versleuteld is. Een dergelijk certificaat zorgt dus voor een encryptie waardoor kwaadwillende personen de informatie niet kunnen aftappen.
Het is dus beter geen persoonlijke of privé-informatie op deze pagina in te voeren. Het is dan mogelijk dat iemand de informatie die je verzendt of ontvangt via deze site, kan bekijken. Alleen kijken kan geen kwaad.
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@SimonV, ik heb dergelijke waarschuwingen nog nooit gehad (de site van AliExpress nog nooit eerder bezocht trouwens). Mijn PC en smartphones zijn dubbel beveiligd.
SimonV
3 jaar geleden
Sinds eind 2017 toont Chrome een waarschuwing, zodra je iets intypt op een website zonder veilige HTTPS-verbinding. Vanaf half 2018 ging Chrome een stap verder: àlle websites zonder HTTPS kregen de melding ‘Onveilig’. Ik krijg bij Ali ook de melding: “De verbinding met deze site is niet volledig veilig Aanvallers kunnen mogelijk de afbeeldingen zien die je op deze site bekijkt en je misleiden door de afbeeldingen aan te passen.”
Jouw dubbel beveiligde PC en smartphones hebben geen invloed op de verbinding met een website. Als die niet veilig is, kunnen je toestellen en je browser je hier alleen maar voor waarschuwen.