Kunnem mensen via de wifirouter mee kijken als je prive stand inschakeld?

Kunnen mensen op de wifirouter zien als je privestand hebt in geschakeld?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Internet
3.9K
LeonardN
3 jaar geleden
privéstand?
Kan je duidelijker zijn wat je bedoelt?
Is dat een functie van je router, je browser, je besturingssysteem, het apparaat waar je op werkt (mobiel/pc)?
Griffin
3 jaar geleden
Bedoel je soms een verborgen SSID? En wat versta je onder meekijken?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Alles valt wel te hacken, je moet het alleen kunnen en dan ook nog doen. Er is een kans, maar die is zeeer klein hoor.
Wat versta je onder privé? Bedoel je incognito op internet? Andere SSID? ...
Online is niets helemaal veilig...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedoel prive stand wat je kan gebruiken om prive internetten
LeonardN
3 jaar geleden
Je geeft bijzonder weinig informatie.
Maar ik neem aan dat je bedoelt "private mode" of "incognitomodus".
Dat is een functie van je browser (zoals Chrome of Firefox), die er onder andere voor zorgt dat je browsegegevens niet op de PC worden opgeslagen.
Buiten de PC zelf om geeft echter GEEN bescherming.
Degene die toegang heeft tot je router kan gewoon zien DAT je gebruik maakt van het internet EN zou als de router dat toelaat zelfs kunnen zien wat je doet op internet.

Antwoorden (1)

Als je privé-modus/incognito-modus inschakelt heeft dat enkel invloed op wat opgeslagen wordt op je lokale PC/laptop.
Je bent nog steeds zichtbaar op de router en ook je bewegingen op het internet zijn via de router op zich na te gaan.
Het is overigens voor die mensen niet duidelijk DAT je privémodus hebt ingeschakeld.
===
Overigens is het vrij ongewoon in een gemiddeld huishouden dat iemand mee kan kijken via de router. Veel mensen hebben daar de apparatuur niet voor noch de kennis.
===
Hier ongeveer hetzelfde verhaal:

https://www.vpngids.nl/privacy/anoniem-browsen/hoe-anoniem-is-incognito-modus/

We kunnen alvast verklappen dat de incognito modus helemaal niet zo anoniem is als je misschien zou denken. Als je echt online anoniem wilt zijn, kun je veel beter gebruik maken van een VPN-dienst. Het verschil is dat VPN’s al je internetverkeer versleutelen waardoor je echt anoniem en veilig kan surfen terwijl de incognito modus enkel je internetverkeer niet op je eigen computer opslaat. Één van de allerbeste VPN-providers is ExpressVPN. Als je een andere VPN zoekt hebben we ook een uitgebreid dossier aan VPN reviews.
Toegevoegd op 22 mei 2020 08:50: tekst
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Bron van je verhaal??
LeonardN
3 jaar geleden
Dit heb ik bronloos geschreven. Als ik een bron gebruik vermeld ik die altijd. Maar heb even een bron toegevoegd die datgene wat ik zeg ook ongeveer zo stelt.