Hoe weet je wanneer Google Maps de volgende update van streetview doet in een bepaalde straat?

De straat waar ik woon, is jaren geleden gefotografeerd. Vorig jaar (zo'n 12 maanden geleden) is er wel een camera auto door de straat gereden, maar dit kan ook een particulier bedrijf zijn (zoals Cyclomedia, zie ook https://www.nu.nl/advertorial/advertorial-cyclomedia/6045184/er-worden-weer-straatfotos-gemaakt-zo-wordt-je-privacy-gewaarborgd.html).

Maar ik vroeg me wel af of je ergens kan nakijken wanneer Google Streetview een bepaalde straat gaat updaten of wanneer er nieuwe streetview foto's van een bepaald gebied geupload gaan worden.

3 jaar geleden
in: Internet
43.2K
Antoni
3 jaar geleden
Leuke vraag, maar zou Google Maps het zelf weten? Er werken gewoon mensen die iedere dag zo veel mogelijk werk verzetten. Als ze toekomen aan het vernieuwen van het beeld van jouw straat op Google Maps, dan is het zo ver. Eerder niet. Ik denk helaas niet dat iemand er iets zinnigs over kan zeggen, ook het bedrijf zelf niet.
Pieterke
3 jaar geleden
Op de auto's van Google staat duidelijk Google.
Thecis
3 jaar geleden
@Antoni
Het lijkt me toch dat er planningen zijn. Dus in grove lijnen zouden ze er wel iets over moeten kunnen zeggen. Het is niet precies de kassa bij een supermarkt.... @Pieterke
Dat klopt, maar ik heb de auto niet van dichtbij gezien. Dus ik kon ook niet lezen wat er op stond. Maar zo'n camera op het dak, die valt dan wel weer op, zeg maar.

Antwoorden (2)

Deze vraag: "Maar ik vroeg me wel af of je ergens kan nakijken wanneer Google Streetview een bepaalde straat gaat updaten of wanneer er nieuwe streetview foto's van een bepaald gebied geupload gaan worden."

Heeft als antwoord een website waar dit mogelijk is. Dat is onderstaande website.

Hoewel er op dit moment geen informatie te vinden is, is dit wel de plek waar deze informatie gedeeld wordt als deze beschikbaar is. Mogelijk dat het nu ivm Corona niet ingevuld wordt.
(geen idee hoe je hier meer eigen woorden als antwoord aan zou kunnen toevoegen, maar de website van google streetview is de plek waar je moet wezen)
Toegevoegd op 20 april 2020 13:47: tekst
3 jaar geleden
In woonwijken worden afbeeldingen meestal elke twee tot drie jaar bijgewerkt. Het kan dus zijn dat de auto vorig jaar van Google was. Anders ben je binnenkort aan de beurt.
Als je in een landelijk of afgelegen gebied woont, kan veel langer duren.
SimonV
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Klopt, ik woon iets meer afgeleden en de foto's van de streetview waar ik woon zijn ongeveer 9 jaar oud. Dus dat is best al wel een tijdje geleden.