Waar kun je een klacht indienen tegen een haatzaaiende site?

Ik vond bij toeval een site, waar haat gezaaid wordt tegen bepaalde christelijke sprekers én tegen Joden. (Site wordt beheerd door iemand die zich een ware christen noemt) Er wordt oa zelfs gesteld dat God Zelf achter de holocaust zat!! Pure Godslastering. Is er niet een site of mailadres oid waar je haatzaaiende sites kan melden? Zodat ze verwijderd kunnen worden of iig een ernstige terechtwijzing krijgen?

4 jaar geleden
in: Internet
2.2K
Erna55
4 jaar geleden
Ik ben niet christelijk, maar heb wel de bijbel gelezen. God kan zeer wraakzuchtig zijn.
In het oude testament staan worden regelmatig zeer gewelddadige gebeurtenissen of straffen beschreven. Zo wordt bij de inname van Jericho niemand gespaard, zelfs vrouwen, kinderen en bejaarden worden omgebracht (Jozua 6). In Psalm 137 lezen wij dat degene die de kleine kinderen uit Babel tegen de rots verplettert, gezegend zal zijn. En In Exodus lezen wij dat wie op de sabbat werkt, omgebracht moet worden (Ex. 35:2). Zo zijn er veel meer voorbeelden. Het Oude Testament kent gedeelten die in dat opzicht zeer gruwelijk aan doen.
Dus de gedachte van een wraakzuchtige god is niet vreemd.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ben wel christelijk opgevoed, maar leef al heel lang mijn eigen richting.
Het stuk hierboven is echter van deze tijd en ronduit schokkend: Hitler deed goed werk en de rest laat ik maar achterwege.
Dit kan en mag je als weldenkend mens nooit recht praten met een bijbel of welk boek dan ook. Dit is een fascisme, antisemitisme, ofwel gestoord.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Jedidja, deze site is allang bekend, zijn al diverse rechtszaken en Hoger Beroeps geweest. De makers zijn geestelijk gestoord. De video's zijn toentertijd onklaar gemaakt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het dient geen enkel nut deze tekst op deze site te plaatsen. Als je een klacht wil indienen was het melden van de website voldoende geweest.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@JoanDArc, ik heb er natuurlijk nooit van gehoord.
Als je al 777 bij je site vermeldt.
Inderdaad compleet gestoorde (meer dan geestelijke) makers.
Dat ze die afschuwelijke tekst maar verwijderen en de vraag wel laten staan.
Zoiets kan ik ook never nooit niet recht praten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De 777.WordPress timmert via Internet al jaren aan de weg. Als je geschokeerd bent door hun teksten moet je deze teksten niet nog eens op een openbare site plaatsen, de aandacht erop vestigen en de oorzaak zijn dat deze site meer bekendheid krijgt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Helemaal gelijk.
Meer kan ik niet zeggen.
Jedidja
4 jaar geleden
Heb de foto vd betreffende tekst verwijderd. Het is natuurlijk niet mijn bedoeling dat deze site nóg meer aandacht krijgt, maar wel dat deze meneer die hierachter zit minstens stevig op de vingers getikt wordt. Bedankt voor jullie antwoorden. De site waar je zulke dingen kan melden is tijdelijk niet in gebruik, maar ik blijf dat proberen. Want blijkbaar hebben die rechtszaken (nooit over gehoord) niets of weinig veranderd.
Z512099
4 jaar geleden
Goed dat je de tekst(foto) verwijderde.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Top Jedidja!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Jedidja, prima, maar deze website is al jaren bekend. Maar nogmaals een klacht kan altijd.
Googel eens op www.rechtspraak.nl Vijf vragen over haatzaaien en de vrijheid van meningsuiting.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Jedidja het is maar een advies: blijf ver vandaan van; meld.nl
Google eens: is meld.nl betrouwbaar
radar.avrotros.nl

Antwoorden (1)

Uitingen die gedaan worden in het openbaar en die bewust haatzaaien tegen bepaalde groepen in de samenleving kunnen strafbaar zijn.
Je zult dus aangifte moeten doen. en expliciet van deze site, zeker als jij je het als een persoonlijke belediging voelt.
Het Openbaar Ministerie beslist of er vervolging kan plaatsvinden.
Het is dan de Rechter die beslist over de begrenzing. Is de tekst haatzaaiend of valt de tekst onder vrijheid van meningsuiting. Een belangrijk grondrecht van onze democratie.
Dus doe aangifte en eis dat de aangifte naar het OM gestuurd wordt.
Bedenk wel de totale inhoud van deze website is bij het OM meer dan bekend, maar niets doen en zwijgen geeft ook geen goed gevoel.
Wat de opmerking inzake Godslastering betreft: Het voorstel tot afschaffing van het verbod op godslastering werd in april 2013 vrij vlot goedgekeurd in de Tweede Kamer. De Eerste Kamer had er meer moeite mee.
https://www.njb.nl/godslastering zie vooral vanaf: Het verbod op godslastering was weliswaar onzinnig, maar het was ook vrij ongevaarlijk. Hoewel de opheffing ervan op zich een goede zaak is, moet ervoor worden gewaakt dat er via de achterdeur niet iets veel gevaarlijker wordt binnengehaald, dan wat er via de voordeur werd buitengezet.
Het behoud van artikel 147 Sr zou dan vele malen wenselijker zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Hele duidelijke stap.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De taal- en grammaticale oneffenheden in mijn antwoord laat ik maar onverbeterd. Het gaat om de inhoud.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mooie, informatieve, objectieve aanvulling.
Zelf heb ik de afschuwelijke weerzinwekkende tekst helaas wel gelezen.
Godslastering was idd ook aanwezig, maar de inhoud ging veel verder dan dat.
Als je bepaalde groepen mensen doodwenst, en erger, dan roep je mensen op tot uitroeien van andere mensen. Dat dat kan in Nederland; afschuwelijk.