Hoe kan ik Google Maps in de kaart-modus de kaart draaien zodat het noorden niet meer bovenaan staat?

Voorheen kreeg ik in Google Maps altijd een kompasnaald zodat je het beeld / de kaart ook kon draaien zodat het noorden niet meer bovenaan staat. In Streetview zie ik deze wit-rode kompasnaald nog wel staan, maar in Google Maps (kaart modus) niet meer, wel als ik het sateliet beeld aanzet. Hoe kan ik dit in kaart modus weer terug krijgen zodat ik het beeld weer kan draaien?

4 jaar geleden
in: Internet
38.4K
SimonV
4 jaar geleden
Druk op de menuknop linksboven, selecteer START MET RIJDEN. Zie je dan het kompas?
Of werkt het "met twee vingers draaien"-gebaar?
Zie:
https://support.google.com/maps/thread/5396859?hl=en https://forums.crackberry.com/blackberry-key2-f472/google-maps-compass-icon-disappeared-how-do-i-get-back-1162984/
Thecis
4 jaar geleden
@simonV
Ik werk met een PC met een muis ;-)
Dus ook niet met GPS

Het beste antwoord

Helaas, die mogelijkheid is verdwenen voor de pc-gebruiker. Hopelijk is het een tijdelijke bug.
Voor mobieltjes schijnen sommige trucs nog te werken (zie bronnen).
Zoals op de menuknop linksboven drukken en “Start met rijden” kiezen. Dan kan het kompas weer verschijnen.
SimonV