Is naar een illegaal stream kijken toegestaan?

Ik vraag me af hoe het zit met het downloadsverbod enzo, want ik snap nu niet of het illegaal is om naar bijvoorbeeld kissanime of andere sites om ernaar te kijken, en niks downloaden of wat dan ook, dus weet iemand wat?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
2.2K

Antwoorden (1)

In Nederland is het verboden om auteursrechtelijk beschermde mediabestanden te streamen of te downloaden. Dat wil niet perse zeggen dat je met het kijken naar een stream direct een boete krijgt opgelegd. In deze meeste gevallen is de site die deze illegale dienst aanbied aansprakelijk voor het publiceren zonder toestemming.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dus eigenlijk nee? want ik heb nooit iemand gezien een boete gekregen voor het kijken naar kissanime ofzo