Wat is een "permanente cookie"?

Ik kreeg de waarschuwing van avast dat ik een permanente cookie heb. Avast smeert me dan telkens één of andere kost aan om "het gevaar te verwijderen".
Wat ik precies een permanente cookie? Moet ik dat verwijderen? En heb ik hiervoor dingen nodig zoals een abonnement bij één of andere dienst van Avast? Kan ik permanente cookies vermijden?

4 jaar geleden
in: Internet
15.6K
Pieter2011
4 jaar geleden
Avast verzint tegenwoordig van 'alles en nog wat' om je over te halen de betaalde versie te nemen. Heel irritant! Je kunt al die berichten voorkomen door blijvend de stille modus in te schakelen. Je krijgt dan af en toe nog een gekleurd bolletje te zien in het Avast-pictogram om aan te geven dat er een berichtje is, maar dat kun je gewoon negeren.

Antwoorden (1)

1) Er zijn verschillende soorten cookies: permanente cookies, die op je computer worden bewaard, en tijdelijke cookies, die worden verwijderd als de ‘sessie’ [...]
https://www.linguee.nl/engels-nederlands/vertaling/permanent+cookies.html

2) ja je kunt permanente cookies verwijderen.
Kijk in de link, het is verschillend en afhankelijk van welke browser je gebruikt, zoals Chrome, Firefox, Edge, Safari.
https://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/cookies-verwijderen

Moet je het verwijderen? ach regelmatig schoonmaken is genoeg, tenzij je erge last hebt van reclame en alles wat trager wordt.
Je kunt het zelf, hebt voor zover ik weet geen abonnement van bv Avast nodig.