Waarom kan een klapband dodelijk zijn?

op internet zag ik laatst een video van een politie in america toen hij een wagen aanhield kwam er na een tijd een vrachtwagen aan en opeens ontplofte zijn band en raakte de politie als of er een wagen tegen hem had gereden. maar waarom is dit soms dodelijk?

4 jaar geleden
in: Internet
2K
TurfGraver
4 jaar geleden
Luchtdruk, en ja dat is voldoende om in bepaalde gevallen dodelijk te zijn.
https://youtu.be/uT7mYOxZUWo
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Je schrijft "...ontplofte zijn band en raakte de politie als of er een wagen tegen hem had gereden." En dan vraag je nóg waarom dat dodelijk is.
Beantwoord je daar niet je eigen vraag? Of begrijp ik je verkeerd?

Antwoorden (1)

Door de vrijkomende luchtdruk kan de totale band exploderen en als een soort granaat werken. Fragmenten vliegen door de lucht en kunnen iemand verwonden of heel zelden doden.
Zie video:
https://theinterrobang.com/when-a-tire-explodes-its-never-good/
Toegevoegd op 16 juli 2019 08:54: tekst
SimonV