het adres van mijn ip locatie klopt niet, bij geen enkel apparaat bij mij in huis, hoe kan dat?

Dit is vanaf het begin dat ik internet kreeg (2012) al zo geweest.
Als ik mijn ip adres opvroeg klopte dat wel, alleen de locatie niet.
de eerste router die had van kpn instap internet in 2012 gaf altijd
een of andere Tulp BV in Flevoland ergens aan, ik woon zelf in Den Haag.
Dit is zo gebleven tot ik een nieuwe router kreeg v kpn paar jaar terug.
Maar idem dit maal geeft ELKE ip tracing en locatie tracing site aan
dat wel mijn ip hetzelfde is, en klopt. Maar de locatie niet.!
Nu is het wat dichter bij huis, aan de andere kant van de stad (Den Haag)
waarin ik woon. En dit is bij elk apparaat idem ook weer zo.
--Is dit normaal, hoe komt dit.?? (mijn telefoon heeft geen GPS aanstaan)
ik heb internet via de Ethernet kabel(s) aan de router, Wifi staat bijna altijd uit.

4 jaar geleden
in: Internet
11.2K
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
De locatie die gekoppeld is aan het ip adres klopt bij vrijwel niemand. Dit kan niet zo goed worden gelokaliseerd dat het bv in jouw straat zou komen. Misschien maar goed ook? Anders weet iedereen aan de hand van jouw ip adres waar je woont.
LeonardN
4 jaar geleden
De locatie die gekoppeld is aan het ip adres klopt bij vrijwel niemand.
-onwaar, althans het klopt meestal niet zuiver, soms zit het er behoorlijk naast
Dit kan niet zo goed worden gelokaliseerd dat het bv in jouw straat zou komen
-vaak een paar straten verschil
Anders weet iedereen aan de hand van jouw ip adres waar je woont.
-je hebt niet altijd zomaar iemands ip-adres, daarnaast is het (als het dus aardig in de buurt zit) nog een vrij grof gebied, zeg een blok of 2.
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Even ter reactie op leonardn.
Alle reacties die je geeft kloppen niet. Ze wijken altijd ontzettend af. Paar straten is al helemaal niet waar. Met een beetje geluk zit je in een straal van 50 km. Ik zeg volgens mij nergens dat iedereen je ip adres heeft? Dus geen idee waar je dit op baseert. Blok of 2 ga ik maar niet meer op in..
LeonardN
4 jaar geleden
Blok of 2 ga ik maar niet meer op in.. Want? Dat is toch echt mijn ervaring. Wellicht scheelt het per provider of techniek (ADSL vs kabel), maar bij Ziggoklanten kom je echt ernstig dicht bij de locatie. Op een locatie waar ik soms zit, precies in de juiste straat. https://nld.privateinternetaccess.com/pages/whats-my-ip/ (de locatie waar ik nu zit in het juiste blok). Ik zeg niet dat het nooit volledig er naast kan zitten. Maar bij "vrijwel niemand" is onjuist. Ik zeg volgens mij nergens dat iedereen je ip adres heeft? Ik zeg ook niet dat jij dat zegt.

Antwoorden (1)

Geolokalisering van IPadressen is niet altijd even nauwkeurig, dat kan liggen aan een aantal factoren (apparaten in je huis, is geen factor zolang zij allemaal via dezelfde modem/router verbinding maken).

Ten eerste kan het uitmaken welke service jij (of de website die je bezoekt en je geolocatie zegt te geven) gebruikt. Niet alle services zijn even nauwkeurig.
Een mooi voorbeeld daarvan is https://www.iplocation.net die 3 services gebruikt met voor iig een vrij accurate locatie, eentje een dorp ernaast, en eentje die totaal niet klopt (volgens mij de locatie van mijn provider).

Daarnaast ligt het aan je ISP en zelfs je eigen internetgebruik hoe nauwkeurig een geolocatie kan worden bepaald.

Als Ziggoklant komt de locatie bij altijd tot op een paar straten nauwkeurig.

Blijkbaar is het dus bij jou zo dat (en dat gebeurt vaker) er geen nauwkeurige geolocatie is. Of dat je vroeger een andere service gebruikte en dus een zeer onnauwkeurig beeld kreeg.

===
"ik heb internet via de Ethernet kabel(s) aan de router, Wifi staat bijna altijd uit."
Hoe je thuis de boel gekoppeld hebt staat er vrijwel los van. Je ip-address staat in meerdere databases, gekoppeld aan een geolocatie, die locatie is nauwkeurig of niet.
Het komt zelfs wel eens voor dat geolocatie niet eens klopt qua land (1%), dus de juiste stad lijkt me prima.
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Met deze kom ik, met mijn ip-adres in het juiste blok.
http://www.infosniper.net Wat ik denk, is dat Ziggo een stuk of 6 grote verdeelkasten heeft in mijn stad, en je dus altijd vrij nauwkeurig uitkomt. (nauwkeurig hoe dichter je bij die verdeelkast zit, maar dat is dan meer toeval dan bepaling).