Is er een website voor het vinden van woorden?

Ik ben bezig met het schrijven van een verhaal en soms kan ik niet op bepaalde woorden komen. Ik weet de omschrijving dan wel en ik weet dat er een woord voor moet zijn, maar ik kan er dan echt niet op komen. Is er een soort website waar je een omschrijving in kunt voeren en dat die dan een lijstje met opties geeft? Ik zoek niet naar synoniemen, dus synoniemen.net helpt niet.

Ik zoek dus naar iets van een website of tool waarbij je via de omschrijving van het woord het woord zelf kunt vinden. Een soort omgekeerd woordenboek dus. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
1.9K
jc54
5 jaar geleden
Wat te denken van een puzzelwoordenboek????
SentWierda
5 jaar geleden
@jc54: helemaal mee eens. Uiteraard: een puzzelwoordenboek. Volop tweedehands te koop (circa 1 euro, in een kringloopwinkel) of te krijgen (gratis, in een minibieb).
Oja
5 jaar geleden
Met Google's 'Ik doe een gok' kun je ook al een eind komen..

Antwoorden (1)

Met https://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/index.php kun je al een heel eind komen. Als voorbeeld heb ik genomen "heen en weer lopen" en dat geeft als resultaten 'ijsberen' en 'patrouilleren'.
Amadea
5 jaar geleden
SentWierda
5 jaar geleden
Een synoniemenwoordenboek geeft nog meer mogelijkheden. Zoals: rondlopen (zonder vaste richting) en struinen (zonder vaste richting iets proberen te vinden).
Bron: Synoniemenwoordenboek (Riemer Reinsma, uitg. Het Spectrum)
Amadea
5 jaar geleden
Rondlopen en struinen zijn geen synoniemen van ijsberen. Struinen is bijvoorbeeld flaneren en rondlopen zwerven.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Amadea
FLANEREN is zelf rondkijken terwijl je rondloopt, maar toch ook vooral om gezien te worden tijdens je wandeling. Je bent lekker aan het drentelen, rondslenteren op de boulevard en kijkt naar alle mensen. Je loopt redelijk langzaam, om zo ook gezien te kunnen worden door de andere mensen (die ook aan het flaneren zijn)
https://www.wat-betekent.nl/wat-is-flaneren/ STRUINEN is rondlopen, om te zien of er iets kunt vinden vb: hij struint de hele winkel af, om te zien of ze een gele pet verkopen
http://www.muiswerk.nl/mowb/?word=struinen
https://www.encyclo.nl/begrip/struinen