mijn wifinetwerk is op mijn telefoon aangesloten maar ik weet het wachtwoord niet. wat kan ik doen?

ik wil graag mijn vrienden mijn wifi geven maar ik weet het wachtwoord niet. ook staat dit niet op de modem. hoe kan ik achter dit wachtwoord komen? het gaat om een telefoonwifi

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1.9K
LeonardN
5 jaar geleden
Welke router/modem gebruik je?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
als je een router hebt dan moet het wachtwoord ergens op geschreven staan. Zoniet kun je de telecominstanties die hierover gaan even een belletje geven, want meestal is het wachtwoord niet te veranderen via je mobiel anders had je dat zelf kunnen doen.

Antwoorden (3)

Gebruik een apparaat dat wel verbonden is met je modem. Ga naar watismijnip.nl kopieer jouw ip en plak het in je internetbrowser. Dan kan je inloggen. Meestel is het gebruikernaam user en wachtwoord ook user. Of admin en admin. Je kan hierin je wachtwoord vinden en aanpassen. Werkt dit niet? Reset dan je modem en gebruik de inloggevens die op het modem staan.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Dat klopt niet. Websites die je IP laten zien laten een extern IP-adres zien, niet het adres van je modem of "default gateway"
Probeer wat je zegt zelf maar eens, lukt niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nou bij mij werkt dat wel gewoon hoor.
LeonardN
5 jaar geleden
Neen. Wat jij doet is je externe IP-adres vinden. Dat is het adres waarmee je jezelf kenbaar maakt aan de rest van het internet (als je geen VPN/proxy gebruikt).
Wat je nodig hebt is het adres van je WiFi-router (niet van je modem, maar tegenwoordig is het vaak 1 gecombineerd apparaat; een modem/router).
Dat adres kan je vinden via ipconfig https://portforward.com/networking/routers_ip_address.htm
"REMEMBER: This is the IP address that you use to configure your router for port forwarding.
"Onthoud: Dit is het IP-adres that je gebruikt om je router te portforwarden (en daar kan je dus ook al het andere regelen in je router). Als het werkt bij jou zou ik er een filmpje van willen zien. Bij mij werkt jouw uitleg iig niet. Zoals ik ook verwacht.
Kijk eens ONDEROP je router.

Als dat niet lukt en je hebt een windows PC doe dan het volgende:

Windowsknop
tik in: CMD (enter)
tik in: ipconfig (enter)
check wat er staat bij "default gateway"
Dat is het adres wat je in je browser tikt
Dan heb je de log in nodig van je router/modem. (staat ook onderop je router/modem)
Eenmaal in je router kan je ww aanpassen of bekijken.
====
Als je een geroot android apparaat hebt kan je dit anders proberen:

https://android.gadgethacks.com/how-to/see-passwords-for-wi-fi-networks-youve-connected-your-android-device-0160995/
===
Het adres is vaak in de vorm van
192.168.178.1 (ziggo)
===
Hier een methode om de default gateway te vinden via je Android telefoon:

https://tunecomp.net/find-router-ip-address-on-android/
Toegevoegd op 06 april 2019 00:06: tekst
5 jaar geleden
Als je met telefoonwifi je hotspot van je telefoon bedoeld, kan je meestal bij de instellingen van je telefoon het wachtwoord veranderen