Kan ik mijn internet verlengen vanuit een meter kast?

ik heb een meterkast precies naast mijn deur. deze is voor mijn huis alleen. hierin zit een werkende router waar ik met wifi kan verbinden.
Ik kan alleen geen verbinding maken met mijn pc en tv omdat dit een kabel verbinding vereist.
is er een manier om via een ingebouwde utp poort een kabel verbinding kan maken?
misschien een extra router?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Antwoorden (1)

Koop een setje powerline adapters (Devolo kan ik aanbevelen). Een deel van de set stop je in het stopcontact bij de router en verbind je met een ethernetkabel met die router, het andere deel stop je in het stopcontact bij de pc of tv (je hebt ook sets met extra adapter). Het internetsignaal wordt dan via je elektriciteitsnet geleid en dat werkt uitstekend.

Handig zijn de adapters waar een stopcontact in zit, zodat je geen stopcontact verliest.
5 jaar geleden
Ritsuka
5 jaar geleden
Die heb ik ook, werken prima.
Ik zit bij KPN, en kon dit zo daar bestellen. Werd gelijk door een monteur allemaal ingesteld.
LeonardN
5 jaar geleden
Je kan ze gewoon zelf kopen. Hoeft niks aan ingesteld te worden volgens mij. KPN verkoopt ze graag natuurlijk.
paulus811
5 jaar geleden
Let wel op, vaak worden powerlines verward met repeaters. Een powerline is internet over je electriciteitsnet, een repeater is een apparaat dat het wifi signaal oppakt en versterkt doorgeeft. Als de afstand meterkast > pc/tv niet al te groot is en je wifi is goed, dan kan een repeater een goedkoper alternatief zijn. Die dingen zijn voor een paar tientjes op MP te koop, zoals een Fritzbox 1750E die een LAN uitgang heeft. Het instellen van een repeater kan voor complete digibeten wel als iets lastiger worden ervaren omdat je ze via het repeater-menu aan je netwerk moet koppelen.