Gaat een VPN altijd via de standaard browser?

De Opera browser beschikt over een VPN optie. Als ik die inschakel maak ik verbinding met het internet via het VPN als ik een IN adres intik op de zoekbalk van de browser. Maar hoe zit dat als ik het IN bezoek via een app? Bijvoorbeeld als ik Popcorn activeer via de app? Maakt die dan verbinding met het IN via het VPN? Opera staat ingesteld als mijn standaardbrowser en daarnaast heb ik Internet Explorer er nog opstaan.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1.8K
TurfGraver
5 jaar geleden
Een app zal gebruik maken van de beschikbaar netwerk.
Als dit geen vpn is (staat los van je browser) gaat het dus ook niet via vpn.

Antwoorden (2)

Bij het gebruik van de Opera functie zal alleen het verkeer verkeer vie de Opera browser over de VPN verbinding gaan. (zie bron tomsguide.com)

Als je de VPN verbinding voor je al je internetverkeer wilt gebruiken zul je moeten kijken naar een andere VPN aanbieder. Een nadeel is dat deze, wanneer je deze veel wilt gebruiken, wel geld kosten in tegenstelling tot de Opera oplossing. Er zijn echter wat "goedkope" VPN's te vinden. (zie bron vpndiensten.nl)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Alleen het verkeer van de browser waar je de VPN plugin hebt ingeschakeld gaat via de VPN verbinding. Soms valt een VPN verbinding weg en als er dan geen killswitch ingebouwd zit dan is je verkeer dus plotseling niet meer versleuteld en omgeleid.
oppassen dus met VPN plugins.