Hoe zet je een website live?

Ik wil een website maken maar weet niet wat ik nodig heb hiervoor. Het is een website voor babykleding.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1.6K
TurfGraver
5 jaar geleden
Daar zijn verschillende mogelijkheden voor.
De makkelijksten zijn verstrekkers als vimexx, Jimdo en Strato.
Maar er zijn er veel meer...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb al een aantal jaar twee webshops, bij de start is het belangrijk om een goede domeinnaam te kiezen, het liefst ook met een woord erin waar veel op gezocht wordt. Daarna ga je aan de slag met webhosting en een pakket kiezen wat je wilt gebruiken voor de webshop. WordPress in combinatie met Woocommerce is aan te bevelen maar ook Prestashop. Ik heb goede ervaring met Argeweb https://www.argeweb.nl/webhosting/ kan je ook aangeven met bestellen of je al een pakket voorgeinstalleerd wil hebben, scheelt een hoop tijd. Ook de servicedesk is gratis en helpt je bij problemen. Success met je shop!

Antwoorden (1)

Je kan bij verschillende websites een webhosting pakket krijgen (neostrada, mijndomein, enz.)
Dat is een domeinnaam + opslag voor je website. Vervolgens kan je daar een website maken, dit kan door hem zelf te maken (met html,css,javascript).
Soms heeft de webhoster een programma om je website makkelijk in elkaar te zetten (zoals squarespace) daarmee hoef je niet zelf te programmeren maar sleep je alles op zijn plek neer zoals jij je website wilt hebben.
Jaspro101