Is dropshippen nog effectief?

Kan je met dropshippen nog geld verdienen, of is het een beetje een uitgestorven iets?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
2.1K
TurfGraver
5 jaar geleden
Wordt nog steeds gedaan.
Effectief zal afhangen van opzet.
tinus1969
5 jaar geleden
Een groot bedrijf (dat kan profiteren van schaalvoordelen) kan er vast nog geld mee verdienen.
LeonardN
5 jaar geleden
Lastig om daar als instapper geld mee te verdienen: https://justfeed.nl/waarom-dropshipping-gewoon-geen-zin-heeft/
SimonV
5 jaar geleden
Vandaar dat 90% het niet redt.

Antwoorden (2)

Dropshipping is nog steeds effectief, als je de risico’s begrijpt en je de juiste artikelen verkoopt.
Wereldwijd gebruikt meer dan 30% van de internetwinkeliers dropshipping als belangrijkste methode voor orderafhandeling.

Het slagingspercentage van dropshippers ligt in het eerste jaar rond de tien procent. Dit komt omdat de meeste dropshippers in de business duiken zonder de risicofactoren goed te begrijpen.
Producten die je in ieder geval niet moet verkopen zijn:
- dure artikelen
- breekbare artikelen
- mechanische of elektrische artikelen of items die veel onderhoud nodig hebben
- merkartikelen.
SimonV
5 jaar geleden
Jazeker drogshipping is nog effectief/
-----
Kijken we naar een paar grote bekende voorbeelden : Bol.com en Aliexpress bv dan zie je bedrijven die flink gegroeid zijn door het laag houden van de prijs -aantrekkelijk- en de snelle verzending/bezorging. Alieexpress heeft alle lange aanvoer trajecten verkort door in Europa loodsen te bouwen om de klanten hier.sneller te kunnen van dienst zijn.
Bol.com is verkocht aan AH en heeft daarmee ophaalspots georganiseerd voor de pakketpost die thuis overdag voor een gesloten deur staan.

Het is nog steeds zeer effectief.