Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is de website www.kieskeurig.nl onafhankelijk?

ik wil een camera kopen, maar ik vraag me af of die "onafhankelijke" website blindelings kan vertrouwen qua beoordelingen. Ik heb nl. wel eens gehoord dat mensen betaald worden om reviews te schrijven.
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
www.kieskeurig.nl

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Of kieskeurig onafhankelijk is weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat reviews ook worden geschreven door de fabrikant om juist het product als goed te markeren. Hiermee wordt gewone mensentaal gebruikt, waardoor je het verschil niet ziet.

Als je onafhankelijk wilt beoordelen of een camera qua beeld goede kwaliteiten heeft, dan kan dat via www.flickr.com en dan camerafinder.
Als je bij een camera dan de recentste foto's bekijkt, dan zie je vaak onbewerkte ruwe materiaal (de kiekjes).
Je moet dan wel al een camera hebben gevonden die je leuk lijkt.

Voor de rest maar zoveel mogelijk reviews lezen, en forums zoeken op problemen.

Zo heb ik mijn telefoon uitgekozen, maar achter blijft dat er zoveel forums en problemen te vinden is op internet dat ik eigenlijk spijt heb.
Die sites was ik helemaal niet tegengekomen tijdens mijn orientatie. Gek he. Alsof je wordt gestuurd en ze internet op die wijze hebben kunnen manipuleren.
(tenzij je een probleem weet, google je altijd naar verkoop sites).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kieskeurig is op geen enkele wijze aansprakelijk voor, noch kan verantwoordelijk worden gehouden voor welke geleden schade dan ook welke voortvloeit uit de door haar verstrekte informatie, aan Kieskeurig gelinkte websites of informatie uit reviews, vragen en antwoorden van bezoekers die op de Kieskeurig website staan vermeld.


Zie verder de disclaimer van de site.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vertrouw zo'n sites niet meer, en ook gamespot.com betrouw ik niet. Die geven punten op games maar wie zegt dat ze daarvoor niet betaald worden om sommige games hoog te laten scoren?

Ik vertrouw dus zo'n sites niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onpartijdig of niet, de beoordelingen zijn altijd gekleurd. De meeste recensies zijn geschreven kort na aanschaf, dan ben je of tevreden of ontevreden. Vandaar dat veel beoordelingen hoog of juist laag zijn.
Ik gebruik de site om juist te kijken naar positieve en negatieve punten maar de punten die worden gegeven doen mij niet besluiten om iets wel/niet te kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met kieskeurig kun je vergelijken als je een paar camera's naast elkaar wilt zien. Dat kan wel handig zijn, maar de gegevens kloppen niet eens altijd.

De beste site voor camera's is deze:
http://www.dpreview.com
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een website nooit blindelings vertrouwen. Maar ik vind KiesKeurig wel een betrouwbare website. Als die site niet betrouwbaar zou zijn, dan vergooien ze daarmee hun eigen marktwaarde. Dan neem ik aan dat ze er alles aan zullen doen om dat te voorkomen.

Uiteindelijk komt het er op aan hoe betrouwbaar de diverse beoordelingen op jou overkomen. Op basis daarvan kun je een beslissing nemen. Vervolgens kun je je nog verder laten informeren op andere websites (dpreview werd hier al genoemd) alvorens je tot aanschaf over gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na ze zijn onafhankelijk. Alleen zijn de reviews niet altijd even goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kieskeurig.nl is een site van uitgeverij Sanoma (ook uitgever van o.a. NU.nl en Goeievraag.nl).

Op Kieskeurig.nl kan je uitgebreide productspecificaties vinden (meestal aangeleverd door fabrikanten) en product- en winkel-beoordelingen (geplaatst door consumenten).

Het is voor Kieskeurig.nl van groot belang om deze beoordelingen zo objectief mogelijk te houden.
De redactie van Kieskeurig.nl besteed daarom veel tijd aan het checken van de beoordelingen. Er wordt op verschillende manieren gecontroleerd of winkeliers en fabrikanten niet zelf positieve of (over de concurrent) negatieve reviews laten plaatsen.
Bij vermoeden hiervan worden beoordelingen verwijderd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding