Waarom werkt de onion link niet?

Hallo ik heb een probleem ik heb alles goed gelezen ( dreammarketurl.net ), maar de link werkt niet, ik heb het geprobeerd met chrome, firefox browser.
Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
2.8K

Antwoorden (1)

Een .onion-link moet je openen via de Tor-browser. Dit is een aangepaste versie van Firefox die is geconfigureerd om via het Tor-netwerk verbinding te maken met de sites.
https://www.torproject.org/download/download-easy.html.en
Tor is een afkorting voor The Onion Router (vandaar ook de ui in het logo). Tor is een wereldwijd netwerk van servers dat aanvankelijk werd ontwikkeld in samenwerking met de Amerikaanse marine. De intentie van Tor was om anonieme communicatie op het internet te faciliteren, voor zowel militaire organisaties als politieke en religieuze dissidenten. Hedendaags is Tor een non-profit organisatie die als voornaamste doel heeft het onderzoek naar en de ontwikkeling van online privacy tools.
Het Tor-netwerk vermomt je identiteit door het omleiden van je internetverkeer over verschillende Tor-servers. Je internetverkeer wordt versleuteld, zodat het niet naar jou kan worden herleid. Iedereen die de data toch probeert te herleiden tot jou, ziet alleen verkeer afkomstig van willekeurige knooppunten op het Tor-netwerk, in plaats van jouw computer.

Je kunt een onion-link ook openen na het installeren van een onion-plugins in je browser. Bijvoorbeeld:

Chrome
https://chrome.google.com/webstore/detail/onionlink-onion-plugin/pgdmopepkimcegejhkbhancahpppfbbj

Firefox
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/open-in-tor-browser/
SimonV