Waarom accepteren sommige websites mijn email-adres niet?

als ik op sommige websites wil registreren zegt hij dat mijn email ongeldig is. mij email is gwn een naam met een paar cijfers en als laatste een streepje - en dan @live.nl waarom zouden websites deze niet accepteren?

5 jaar geleden
in: Internet
6.7K
LeonardN
5 jaar geleden
Dit zou heel goed kunnen liggen aan een onjuist interpretatie van die sites wanneer je wel of niet een hyphen (-) mag gebruiken. Het mag niet aan het het eind of begin van "live", maar als dat verkeerd begrepen is dan zullen ze misschien ook een koppelteken aan het eind van een naam niet accepteren. https://stackoverflow.com/questions/2049502/what-characters-are-allowed-in-an-email-address
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Heb ik ook regelmatig, ik heb geen rare tekens in mijn adres, maar wel een eigen domeinnaam. Deze wordt met regelmaat niet geaccepteerd. Dan krijg ik dezelfde melding als jij, heel irritant.

Antwoorden (2)

Dat komt door het streepje. Een underscore wordt wél geaccepteerd, maar een gewoon liggend streepje (koppelteken) geeft bij veel websites problemen en wordt daarom vaak niet toegestaan.
Amadea
5 jaar geleden
Het streepje is wat ongebruikelijk en komt daarom niet altijd door het controlefilter. Sommige websites zullen daarom dat streepje niet accepteren.

De enige oplossing is een ander mailadres (erbij) te nemen en dat te gebruiken. Probeer daarbij alleen letters en cijfers te gebruiken, dat gaat vrijwel altijd goed.