Hoe is het mogelijk dat Wikipedia zo snel wordt bijgewerkt?

Vandaag is volkszanger Koos Alberts overleden. Zijn overlijdensdatum is nu al op zijn pagina op Wikipedia te lezen. Al eerder is me opgevallen dat Wikipedia steeds zeer snel is bijgewerkt. Hoe werkt dat eigenlijk want er zijn wereldwijd honderden (?) duizenden (?) mensen met een persoonlijke pagina.

5 jaar geleden
in: Internet
2.1K
Amadea
5 jaar geleden
Dat gaat net als jouw vraag. Iemand is erin geïnteresseerd en houdt het bij. Ik wist nog niet dat hij is overleden, lees dat hier nu voor het eerst!
Antoni
5 jaar geleden
Lang niet alle pagina's van Wikipedia worden snel bijgewerkt. Er zijn er talloze waarop verouderde (en inmiddels onjuiste) informatie staat vermeld.
LeonardN
5 jaar geleden
Klopt, iemand moet wel de interesse en het besef hebben dat de wiki bestaat. Hoe meer mensen een onderwerp interessant vinden hoe hoger de kans dat iets bijgewerkt blijft.

Het beste antwoord

Omdat iedereen met een internetverbinding het bij kan werken. Als jij het dus hoort als eerste kan je direct naar de wiki pagina gaan en de overlijdensdatum invullen. Al waren er miljoenen pagina's van bekende mensen, er zijn miljarden die het aan kunnen passen.