Hoe kom je aan gratis afbeeldingen zonder auteursrecht?

Hallo, ik heb een youtube kanaal met muziek en ik wil inplaats van een saai logo wat mooie plaatjes erachter doen van bijv. een zee bij een muzieknummer wat erbij past.

Op google kan je niet zomaar iets gebruiken omdat het beschermd kan zijn maar hoe kom ik dan aan afbeeldingen is daar een site voor of iets anders ?

Alvast bedankt

5 jaar geleden
in: Internet
bamibal
5 jaar geleden
Je kunt de Google zoekresultaten filteren op gebruiksrechten. Daar kun je instellen dat je vrij te gebruiken afbeelding wilt zien.
Ritsuka
5 jaar geleden
Zoek naar 'stockphotos'
gvrox
5 jaar geleden
Is die muziek ook rechtenvrij ?
andyka
5 jaar geleden
Bedankt, geld dit ook voor video's ? Bijv. Een mooie video van een natuurgebied voor muziek. Zijn dat dan ook stockvideo's zegmaar

Het beste antwoord

free stock photos die kan je dus gebruiken, een voorbeeld website https://picjumbo.com/
en als je even googel op free stock photos komen er nog wel meer websites naar voren.
hef Fun ;)