Kwaliteit van webwinkels: Bestaat er een redelijk onafhankelijke beoordeling van?

Ik ben op zoek naar een website waar ik onafhankelijke informatie kan krijgen over kwaliteiten betrouwbaarheid e.d. van webwinkels. Zo min mogelijk commercieel.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (4)

Ten eerste kan je kijken naar een goed keurmerk https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/keurmerken-webwinkels , maar dat zegt enkel wat over de afhandeling nadat je problemen ervaart. Je kan beoordelingen van andere kopers bekijken door te kijken op een site als Trustpilot.
https://nl.trustpilot.com/

Als je toevallig iets computergerelateerds nodig hebt is de tweakerssite ook een goede, die gebruikers reviewen ook de shops.
https://tweakers.net/shopreview/7638/belsimpel/shopreviews/
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Webhopchecker geeft een compleet vertekend beeld. Dit is geen serieuze tool maar een truckje waarmee de eigenaar (die niet bereikbaar is) wat aan affliate marketing kan doen.
LeonardN
4 jaar geleden
Ik snap je reactie niet. Wat is Webhopchecker?
U kunt hiervoor WebWinkelChecker gebruiken. U kunt hier online zoeken naar meer dan 40.000 webwinkels. Voer de naam van webshop in en u ziet direct of de webwinkel betrouwbaar is:
https://webwinkelchecker.nl/

Of installeer de gratis plugin waarmee u in één oogopslag kunt zien of een webwinkel betrouwbaar is of niet. De tool is geschikt voor de browsers Internet Explorer, Chrome, Firefox en Safari. Na installatie van de plugin verschijnt er bovenin uw scherm een geel balkje wanneer u een webwinkel bezoekt. Deze balk geeft het aantal sterren weer dat de winkel gemiddeld gekregen heeft, of deze is aangesloten is bij Thuiswinkel Waarborg, Webwinkel Keur, Qshops of Webshop Keurmerk, wat het gemiddelde oordeel is en op hoeveel reviews dit is gebaseerd.
Wanneer een faillissement over een winkel is uitgesproken dan wordt dit ook vermeld, dit voorkomt dat u nog geld betaalt aan een winkel die geen producten meer gaat leveren. Ook wordt er een aparte melding gegeven wanneer een winkel in het verleden een keurmerk heeft misbruikt door ten onrechte te beweren deze in bezit te hebben.
De database van WebWinkelChecker bevat meer dan 40.000 webwinkels. Voor het bepalen van de beoordelingen maakt de plugin gebruik van data van reviewsites zoals Kieskeurig.nl, Tweakers.nl, Trustpilot, Beslist.nl en Vergelijk.nl.
SimonV
5 jaar geleden
Deze site is ook zo'n voorbeeld: https://webshopchecker.nl/

Kijk ook of je de webshop niet tegenkomt op sites als https://opgelicht.avrotros.nl
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deze "check" geeft een compleet vertekend beeld en zegt weinig tot niets over het wel of niet betrouwbaar zijn van een webshop. Zo wordt er een negatieve beoordeling gegeven wanneer er gebruik wordt gemaakt van een mobiel nummer (wat voor veel kleine bedrijven een veel logischere keus is dan een vast nummer) of wanneer de contact gegevens niet op de homepage staan maar onder de contactpagina. De wijze van controleren is ronduit amateuristisch en er zijn geen contactgegevens te vinden van de eigenaar van deze tool. Dus een klacht indienen behoort niet tot de opties? Dat is ironisch.
Er zijn genoeg review websites. Bedenk wel dat de meeste review sites klachten en slechte ervaringen weergeven. Bij te veel positieve ervaringen kan je eigenlijk je bedenkingen hebben of de reviews wel echt zijn of gevraagd zijn om te plaatsen. Lees de reviews en bekijk of deze voor jou bezwaarlijk zijn. Zelf kijk ik vaak op https://shoppingervaring.nl/ wat mensen te klagen hebben ;)